توزیع ۸۰۰ هزار ماسک در داروخانه‌های قم آغاز شد

توزیع ۸۰۰ هزار ماسک در داروخانه‌های قم آغاز شد
توزیع ۸۰۰ هزار ماسک در داروخانه‌های قم آغاز شد

محمد حضوری  اظهار داشت: ۳۰۰ هزار ماسک سه لایه بهداشتی امروز  درتمامی داروخانه توزیع شد تا در اختیار همشهریان قرارگیرد.

وی افزود: همچنین با توجه به درخواست‌های مردم در خصوص استفاده از ماسک سه لایه بهداشتی، ۳۰۰ هزار ماسک در تمامی داروخانه‌های استان توزیع شد.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هزار ماسک سه لایه نیز با محوریت داروخانه‌های شبانه‌روزی توزیع و دراختیار همشهریان قرار می‌گیرد.

پلمب ۱۳ مرکز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز عنوان کرد: درادامه نظارت‌های بازرسان بهداشتی بر صنوف مختلف در راستای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، برخورد با صنوف پرخطر درحال انجام است.

سیامک محبی گفت: در دو روز گذشته، هزار و ۸۲۹ بازدید انجام و ۱۳ مرکز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

وی اظهار داشت: دردو روز گذشته همچنین ۳۶ مرکز غیرفعال، ۲ قلیانسرا پلمب و ۳۰۸ اخطار تعطیلی صادرشده‌است.

وی افزود: چند آرایشگاه زنانه و مردانه، یک واحد قهوه‌خانه، یک باب کارگاه فرآوری آجیل و خشکبار و دو باشگاه بدن‌سازی درمدت تعطیل یا غیرفعال شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین از توقیف و ضبط مقادیری الکل صنعتی طی روز گذشته در استان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت هزار و ۲۶۳ مورد از اصناف قم در سامانه سلامت اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند.

اهدا تندیس حامی سلامت به نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی

همچنین طی مراسمی و هم‌زمان با هفته سلامت، تندیس حامی سلامت به حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنور و احمد امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی اهدا و از تلاش‌های آن‌ها برای حمایت از مجموعه بهداشت و درمان در مقابله با ویروس کرونا قدردانی شد.

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم گفت: در خصوص وضعیت کنترل کووید ۱۹ در استان قم، گروه‌های مختلفی از مجموعه بهداشت و درمان حمایت کردند که یکی از آن‌ها نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی بودند که قدردان آن‌ها هستیم.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

۴۸


منتشر شده

در

قم

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *