تمامی روستاهای گیلان به شبکه ملی اطلاعات وصل می شوند

فرزاد توکلی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر به غیر از ۸۴ روستا شامل ۱۰۳مدرسه بقیه نقاط به شبکه ملی اطلاعات وصل هستند،افزود: البته این ۸۴ روستا دارای هیچ پوشش ارتباطی به صورت اینترنت و ثابت نیستند.

وی تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی برای تکمیل پوشش این روستاها با ایجاد زیرساخت ها هستیم.

وی یادآور شد :در برنامه ششم توسعه وصل تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی  اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده بود اما شیوع کرونا فرصتی برای به جلو انداختن این امر به وجود آورد .

توکلی به پهنای باند مورد نیاز استان نیز اشاره و تصریح کرد:  پهنای باند استان طی اسفندماه دو برابر شد و  در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از این ظرفیت آزاد است که به نظر می رسد با شروع فعالیت های دانشگاهی و آموزشی بخشی از این پهنای باند آزاد مورد استفاده قرار بگیرد و به همین دلیل نگرانی در باره پهنای باند نداریم .

وی همچنین از اینترنت رایگان برای استفاده کنندگان از شبکه شاد خبر داد و گفت :هزینه سامانه شاد برای سال تحصیلی جدید براساس تصمیم گیری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  برای معلمان، دانش آموزان و استفاده کنندگان از این سامانه رایگان است.

در حال حاضر با اجرای طرح توسعه خدمات اجباری USO از محل منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یک هزار و ۸۸۱ روستا در استان از  اینترنت برخوردار هستند.

هم اکنون دو هزار و ۴۳۶ روستای گیلان دارای ارتباط و دو هزار و ۴۱۱ روستای دارای تلفن خانگی در استان هستند.

ضریب نفوذ تلفن همراه هم در گیلان به ۱۶۱ درصد رسیده و ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه اول ۸۴.۷۹ درصد، ایرانسل ۶۸.۴۶ درصد و رایتل ۵.۴۳ درصد است.

در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه  به ۱۶۱ درصد رسیده است.

تعداد مشترکان تلفن ثابت استان نیز در ابتدای دولت یازدهم ۹۹۴ هزار و ۷۹۸ مشترک بوده که این رقم هم اکنون به یک میلیون و ۳۶ هزار و ۸۷۵ مورد رسیده  و ضریب نفوذ استان در تلفن ثابت به ۴۰ درصد رسیده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *