تماشای مستند «نیروهای طبیعت» از شبکه چهار سیما

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «نیروهای طبیعت» سریالی مستند محصول سال ۲۰۱۶ است که فیزیکدانی به نام برایان کاکس، مجری این مستند است.

پروفسور کاکس برخی از تماشایی ترین چشم‌اندازها را بر اساس درک عمیق ما از جهان هستی مورد بررسی قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که زیبایی‌هایی سیاره زمین بر اثر نیروهای طبیعی بوجود آمده اند.

در این مجموعه برنامه‌، سفرهایی به سراسر زمین انجام می شود تا رازهایی را که در پشت عجایب، زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعت سیاره‌ پنهان است کشف شود.

این مستند نشان می‌دهد که شکل‌های متنوع موجود در طبیعت، گوشه‌ای از قوانین حاکم بر آن را به تصویر می‌کشند. کاکس در سفر به کشور اسپانیا مشاهده می‌کند که صدها نفر برای احداث بلندترین برج انسانی جهان، به یکدیگر ملحق می‌شوند. در قسمتی دیگر، در این مستند، پروفسور برایان کاکس، داستان حماسی سیاره زمین در فضای بی‌کران را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این برنامه، او با یک جت جنگی فوق سری به هوا پرواز می‌کند تا از سرعت حرکت وضعی زمین پیشی بگیرد و بدین ترتیب، زمان را به عقب باز گرداند. در کشور برزیل، یک موج بسیار عظیم با بالا آوردن سطح آب رودخانه آمازون، شگفتی به بار می‌آورد.

پروفسور کاکس در قسمت دیگری از این مجموعه نشان می‌دهد که گوگرد خالص بعنوان یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده سیاره زمین، نقش مهمی را در حیات موجودات این سیاره ایفا می‌کند.

در قسمتی دیگر پروفسور کاکس به ایرلند سفر می‌کند. در این کشور، شکوه و زیبایی یک رنگین کمان قمری، رنگ‌های تشکیل دهنده جهان پیرامون ما را به نمایش در می‌آورد. پروفسور کاکس برای توضیح در مورد علت درخشش خورشید، از یک کوه آتشفشان بازدید می‌کند. او در این ناحیه، چگونگی تغییر شکل دشت‌های سرنگتی بر اثر تابش نور خورشید را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این مجموعه مستند از امشب ۲۵ آبان روی آنتن شبکه چهار سیما می رود و هر شب ساعت ۲۲ پخش می شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *