تلنگری برای توجه به ایمنی در کانال های آب

تلنگری برای توجه به ایمنی در کانال های آب

 

مجید نوفرستی در گفت گو با ایسنا با بیان اینکه حوادثی که در کانال های آب رخ می دهد یکی دغدغه ها است،  گفت: به جز حوادث، همچنان بخشی از جامعه به دلیل ناتوانی در فراهم کردن هزینه لازم و کمبود رفاه اجتماعی در این کانال ها شنا می‌کنند.

وی افزود: البته بخشی از این ها کانال آبی است که امکان شنا کردن را دارد و بعضی نیز امکان شنا کردن ندارد که امکان سقوط در آن ها وجود دارد.

نوفرستی گفت: در برخی موارد که فردی به داخل این کانال ها سقوط می‌کند و جان خود را از دست می دهد ممکن است کیلومترها بعد، امکان پیدا کردن آن فرد وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید به ایمنی کانال های آب توجه شود ، اظهار کرد: بدون شک از این کانال ها در محدوده تهران نیز زیاد است، حتی کانالی در شرق تهران وجود داشت که کاملا رو باز بود و از دو طرف هم به سمت کانال شیب وجود داشت، یعنی به صورت اتفاقی نیز امکان سقوط به این کانال وجود داشت.

مدیرعامل انجمن جامعه ایمن گفت: این موضوع دغدغه بسیار جدی است و به استناد آمار های رسمی حوادث زیادی هم دارد.

نوفرستی تصریح کرد: البته علاوه بر بحث ایمنی،  آب بسیاری از این کانال ها هم بهداشتی نیست، حتی ممکن است سلامتی کودکی که در آن شنا می کند به خطر بیفتد.

وی گفت: این کانال ها باید حفاظی داشته که نه تنها امکان سقوط، بلکه امکان استفاده از آن ها وجود نداشته باشد. اگر حفاظ میگذاریم و افراد حفاظ را هم دور می‌زنند دلیل نمیشود که کلا این اقدام را انجام ندهیم.

وی ادامه داد: آمار فوت در این کانال های آب متاسفانه بالاست و هرچند درباره بیماریهای ناشی از شنا کردن در این کانال ها امار رسمی وجود ندارد اما در مجموع این اتفاقات باید تلنگری باشد برای اینکه به فکر ایمنی این کانال های آب باشیم.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار حوادث

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *