تلخ‌ترین روز کرونایی کشور چه روزی بود

تلخ‌ترین روز کرونایی کشور چه روزی بود

روز سی بهمن سال گذشته از سوی وزرات بهداشت اعلام شد که آزمایش مربوط به دو نفر با علائم کرونا مثبت بوده است و به این ترتیب پای این ویروس منحوس به کشور ما باز شد.

خیلی زود کرونا به بیشتر شهرهای کشور رسید و تعداد زیادی از شهروندان و مردم عزیزمان را مبتلا کرده و متاسفانه بخشی از مبتلایان را هم که حدود ۶.۳ درصد بودند به کام مرگ کشید.

اما به محض ورود کرونا به کشور براساس پروتکل های بهداشتی و مقابله ای بخشی از فعالیت صنوف و حتی مکان های مذهبی تعطیل شد.

جمع‌بندی گزارش‌های ستاد ملی مقابله با کرونا نشان می‌دهد که بیشترین موارد ابتلا به کووید ۱۹ در هفته دوم فروردین ماه بوده است و در این بین، روز ۱۱ فروردین با ثبت ۳۱۸۶ مورد قطعی به کرونا بیشترین آمار ابتلا در کشور را شاهد بوده‌ایم.

این در حالی است که دومین روز از این حیث، مربوط به روز ۱۲ فروردین با ۳۱۱۰ مورد قطعی و نهایتا سومین روز پر ابتلای ما در این ۷۵ روز مربوط به روز ۹ فروردین با ۳۰۷۶ مورد بوده است.

در همین راستا، پس از گذشت حدود یک ماه، در روز ۸ اردیبهشت، بار دیگر تعداد مبتلایان به زیر ۱۰۰۰ نفر رسید. این در حالی است که در روز ۱۳ اردیبهشت تعداد مبتلاها از این هم کمتر شده و به عدد ۸۰۲ مبتلا کاهش یافت؛ اما متاسفانه این روند کاهشی خیلی دوام نیاورد و امروز ۱۶ اردیبهشت مجداد تعداد مبتلایان به بالاتر از ۱۰۰۰ مورد یعنی ۱۲۲۳ نفر افزایش پیدا کرد.

بر پایه این گزارش، روز ۱۶ فروردین ماه با فوت ۱۵۸ نفر از هموطنانمان، تلخ‌ترین روز در این ۷۵ روز برای کشورمان رقم خورده است و جایگاه دوم مربوط به روز ۷ فروردین ما ه با ۱۵۷ فوتی و جایگاه سوم مربوط به روز ۱۷ فروردین با ۱۵۱ فوتی  بوده است.

این در حالی است که در روز ۲۶ فروردین ماه پس از گذشت حدود یک ماه، برای اولین بار تعداد فوتی ها به زیر ۱۰۰ نفر رسید و فوت ۹۸ نفر در این روز ثبت شد.

در روز ۷ اسفند سال گذشته تعداد فوت شدگان کرونا ۲۱ نفر اعلام شد در حالی که یک روز بعد یعنی ۱۸ اسفند ماه به یکباره تعداد مبتلایان به ۴۹ نفر افزایش پیدا کرد و این عدد در روز ۱۹ اسفند با ۶ مورد کاهش به ۴۳ فوت شده رسید.

ایرانی ها ۵۵ روز تحمل کردند تا اینکه بار دیگر در روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت، تعداد فوتی ها به زیر ۵۰ مورد و به طور دقیق ۴۷ مورد فوت ناشی از ویروس کرونا رسید. البته آمار فوت شدگان ناشی از کرونا پیش از ۱۴ اردیبهشت ماه در تاریخ ۷ اردیبهشت یعنی یک هفته قبل به عدد ۶۰ مورد رسیده بود؛ اما این روال حفظ نشد و فردای آن روز تعداد فوت شدگان به ۹۶ مورد رسید.

۲۳۵۲۳۲

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

سلامت

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *