تعیین تکلیف رشته‌های منفک شده از فدراسیون جانبازان

به گزارش خبرنگار مهر، جدا شدن برخی از رشته‌ها از بدنه فدراسیون جانبازان و معلولان و الحاق آن به فدراسیون‌های مربوطه علاوه بر انتقادهای زیادی که داشت به تدریج مشکلات و حواشی همراه خود کرد طوریکه مسئولان را ملزم به آسیب شناسی این طرح کرده است.

برای بررسی طرح الحاق برخی رشته‌ها از فدراسیون جانبازان و معلولان به فدراسیون‌های مربوطه آنها، نشست‌های زیادی میان نمایندگان وزارت ورزش، کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون جانبازان و معلولان و همچنین فدراسیون‌های مربوطه برگزار شد و در نهایت با در نظر گرفتن برخی الزامات فدراسیون‌های جهانی نهایی و تصویب شد.

تیروکمان، دوچرخه سواری، تنیس روی میز، تنیس و بدمینتون همراه با قایقرانی، سوارکاری و تکواندو (این سه رشته پیش از این هم زیر نظر فدراسیون‌های مربوطه فعالیت داشتند) ۸ رشته‌ای هستند که از پاییز سال ۹۸ و بر اساس طرح منفک شدن برخی رشته‌ها از فدراسیون‌ جانبازان و معلولان، مدیریت شأن به فدراسیون‌های مربوطه سپرده شد.

این طرح با وجود منتقدانی که داشت به مرحله اجرا رسید اما طی ۱.۵ سال گذشته به خاطر ادامه این انتقادات و مشکلاتِ اجرایی، با حواشی زیادی روبرو شد.

همین مسئله مسئولان را ملزم به بازنگری طرح موردنظر کرده است به خصوص که برخی از گزارش‌های دریافتی از هیأت‌های استانی هم با مطرح شدن گله‌هایی از مشکلات زیرساختی این طرح همراه بوده است.

قرار است در راستای نشست‌های برگزار شده در این زمینه، فردا نشست دیگری در محل فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار شود. محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک هم در این نشست حضور خواهد داشت ضمن اینکه از علی رغبی هم به عنوان نماینده وزارت ورزش دعوت شده است.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *