تعداد تشکل‌های کارگری استان یزد افزایش یابد

تعداد تشکل‌های کارگری استان یزد افزایش یابد
تعداد تشکل‌های کارگری استان یزد افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی روز سه شنبه در نشست تشکل‌های کارگری که به مناسبت دوازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر و به منظور هم اندیشی و بررسی مشکلات جامعه کارگری استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمیته‌ای در استانداری با مشارکت تشکل‌های کارگری مأمور پیگیر مطالبات و خواسته‌های مطرح شده در سطح ملی و استانی خواهد شد.

استاندار یزد ادامه داد: جایگاه کار و کارگر، جایگاه کاملاً شناخته شده‌ای در جمهوری اسلامی ایران بوده و این موضوع از نوع نگاه نظام به موضوعات جامعه کارگری در طول سال‌های گذشته علیرغم همه مشکلات موجود، مشخص است.

‌وی افزود: جامعه کارگری علاوه بر نقشی که در حوزه اقتصادی داشته، همواره نیرویی توانمند در عرصه اجتماعی و سیاسی نیز بوده است.

طالبی خاطرنشان کرد: کارگران در همه تحولات سیاسی اجتماعی دوران انقلاب و پس از آن، نقش بسیار مؤثری داشته و آنها در تعیین سرنوشت جامعه در بسیاری از مقاطع مهم کشور نقش آفرین بوده اند.

استاندار یزد گفت: در استان، رابطه صمیمانه ای با تشکل‌های کارگری داریم و نظرات خود را به خوبی می‌توانیم به یکدیگر منتقل کرده و در کنار هم مشکلات را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان در کنار جامعه کارگری قرار دارند، ادامه داد: اعتقاد داریم تشکل‌های کارگری استان باید قدرتمندتر و تعدادشان بیشتر شود زیرا این تشکل‌ها می‌توانند مطالبات جامعه کارگری را ساماندهی و پیگیری کرده و موجب نزدیکی بیشتر کارگران با دولت و کارفرمایان و کمک به جریان تولید استان شوند.

طالبی تاکید کرد: بر کم بودن حداقل دستمزد کارگران واقف هستیم اما حمایت‌های دولت در جلسه‌های افزایش دستمزد سالیانه نیز غیرقابل انکار است.

وی افزود: به دنبال فراهم کردن زمینه‌ها برای استفاده از ظرفیت دیگر بیمارستان‌های استان به منظور تأمین فرصت‌های مناسب‌تر درمانی و افزایش ظرفیت تخت‌های مورد نیاز اقشار کارگری استان علاوه بر بیمارستان شهدای کارگر هستیم.

استاندار یزد تصریح کرد: پیگیری‌های لازم برای عدم پذیرش بیماران جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان شهدای کارگر و افزایش ظرفیت درمانی کارگران انجام خواهد شد.

به گزارش مهر، در نشست تشکل‌های کارگری با استاندار یزد هر یک از نمایندگان جامعه کارگری به بیان مشکلات کارگران استان در حوزه‌های مختلف از جمله حقوق و مزایا، بیمه تأمین اجتماعی و بیمه کارگری، توجه کارفرمایان به کارگران و مشکلات و مسائل پیش آمده با توجه به بروز و شیوع کرونا در استان پرداختند.


منتشر شده

در

یزد

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *