تعداد بیمه شدگان قالیبافی در زنجان به ۶ هزار نفر رسیده است

محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در استان زنجان قبل از نظارت و بازرسی‌ها بیش از ۲۱ هزار نفر بیمه قالی بافی بودند، گفت: با اجرای طرح نظارت و بازرسی از  طرح بیمه قالیبافان تعداد بیمه شدگان این حوزه در مجموع به ۶ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ قرار بود تسهیلات برای قالی بافان برای بیمه اختصاص یابد که این مهم تاکنون محقق نشده است،اظهار کرد:  این تعداد متقاضی به ترتیب با جذب تسهیلات بیمه خواهند شد.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اداره فرش استان زنجان و سازمان بیمه تأمین اجتماعی افرادی را که در این حرفه فعالیت می‌کنند را بیمه می‌کندو در سال آینده تعداد بیمه شدگان قالی باف در استان تقویت می شود.

جعفری با به اشاره نظارت بر دارهای قالی‌،  گفت: طرح نظارت و بازرسی از دارهای قالی‌ در زنجان از ۳۱ مردادماه سال ۹۳ شروع‌شده و هدف از اجرای بازرسی این است افرادی که شرایط بیمه را دارند تحت پوشش بیمه قرار بگیرندو دارا بودن سن پایین‌تر از ۵۵ سال، داشتن مدرک فنی وحرفه‌ای و دریافت کارت قالیبافی از اتحادیه قالیبافان ازجمله شرایط لازم برای بیمه شدن است.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان،بابیان اینکه طرح اجرای شناسنامه‌دار کردن دار قالی‌ها در زنجان از مهرماه سال ۹۳ در استان زنجان شروع‌شده است، تصریح کرد: از زمان اجرای این طرح تاکنون بیش از ۲۲ هزار و ۴۵۰دار قالی شناسنامه‌دار شده است. 


منتشر شده

در

زنجان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *