تظاهرات هزاران نفر در فلسطین بر علیه نتانیاهو

تظاهرات هزاران نفر در فلسطین بر علیه نتانیاهو

 

 

اعتمادآنلاین| ده‌ها هزار نفر در سراسر فلسطین اشغالی برای چندمین هفته متوالی عصر شنبه روی پل‌ها و در چهارراه‌ها علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

در قدس اشغالی هزاران نفر در مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر نتانیاهو و شمار کمتری نیز در مقابل خانه شخصی وی تجمع کردند و شعار دادند: «بی‌بی به خانه برو!» و «ما از فساد خسته شدیم».

جنبش «پرچم‌های سیاه» که جزو سازمان‌دهندگان این تظاهرات بوده، در بیانیه‌ای گفت که این اعتراض‌ها برای هفتمین هفته متوالی است که علیه فساد نتانیاهو و ناتوانی دولت او برای کنترل شیوع کرونا انجام می‌شود.

به نوشته جروزالم پست، در حالی که تجمع ها و تظاهرات پیشین بیشتر توسط جوانانی انجام می‌شود که نتانیاهو آن‌ها را «آنارشیست» خطاب کرده بود، در این تظاهرات جمعیت فزاینده‌ای از افراد مسن‌تر نیز دیده می‌شد.

برخی از تظاهرکنندگان گفته‌اند که از سوی خودروهای ناشناس توسط گاز اشک‌آور مورد حمله قرار گرفته‌اند و چندین نیروی پلیس نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.

ساکنان فلسطین اشغالی در هفته‌های اخیر تظاهرات متعددی علیه نتانیاهو انجام داده و خواستار استعفای او شده‌اند.

سال گذشته دادستان رژیم صهیونیستی رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

خانواده نتانیاهو نیز در طول ماه‌های اخیر، درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۱۲ بار درخصوص این پرونده ها به بازجویان پلیس پاسخ داده و علاوه بر موارد مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در حال رسیدگی است.

بسیاری از کارشناسان حقوقی و قضایی، با توجه به اینکه موارد اتهام نتانیاهو بسیار زیاد و حجم پرونده فساد مالی وی دارای پیچیدگی است، معتقدند که بررسی و برگزاری دادگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا صدور رأی نهایی احتمالا ۲ یا ۳ سال به طول می انجامد.

منبع: ایرنا


منتشر شده

در

اخبار روز, بین الملل

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *