تشکیل بسیج کشور را بیمه کرد/ اجرای ۹۰ برنامه محوری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد عبدالله پور پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری هفته بسیج در سالن جلسات دفتر نمایندگی ولی فقیه ستاد سپاه قدس گیلان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که بسیج نعمتی از جانب خداوند برای ملت ایران توصیف کرده‌اند، اظهار کرد: راز ماندگاری و حفظ انقلاب اسلامی، بسیج است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه عملکرد بسیج در عرصه نوآوری، دفاعی، امنیتی، فرهنگی و سایر عرصه‌ها بسیار اعجاب آور بوده است، افزود: کشور در حوزه فرهنگی به صورت مستمر مورد هجمه های دشمنان قرار دارد که بسیجیان در این جبهه نیز حضوری فعال برای مقابله با دشمن دارند.

وی با اشاره به عدم وابستگی بسیج به هیچ سازمان و نهاد دولتی و با بیان اینکه در صورت وابستگی بسیج هیچگاه نمی توانست تا این حد موفق عمل کند، گفت: بسیجی تنها داشتن کارت بسیج نیست بلکه داشتن تفکر و فعالیت بسیجی، انقلابی و جهادی است و در طول ۴۰ سال گذشته شاهد بودیم که بسیجی تنها به خاطر رضای خدا و حفظ انقلاب و نظام جهادگرانه عمل کرده است.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه بسیج ابتکار امام راحل بود که کشور را بیمه کرد، بیان کرد: تا زمانی که فرهنگ و تفکر بسیجی وجود دارد هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اغتشاشات اخیر در سراسر کشور، گفت: اعتراضات مردم درباره گرانی به حق است اما باید با تدبیر بهتری صورت می گرفت. بی اعتنایی به مردم سبب ایجاد فشار روانی و سوء استفاده دشمنان از این فرصت برای موج سواری روی اعتراضات شد.

اعتراضات مردمی باید به گوش مسئولان برسد

وی با تاکید بر اینکه اعتراضات مردمی باید به گوش مسئولان برسد و با بیان اینکه خط قرمز سپاه حفظ امنیت جان و مال مردم است، ادامه داد: ما این اغتشاشات را ترقه بازی می‌دانیم دشمنان خوابی شبیه عراق و لبنان برای ما دیده‌اند که با هوشیاری مردم و بسیج بسرعت مقابله شد.  

سردار عبدالله پور با بیان اینکه سپاه و بسیج همانند سایر مردم تحت فشار اقتصادی قرار دارد، گفت: افزایش قیمت بنزین تصمیم سران سه قوا و مسئولان اقتصادی کشور به دلیل مصرف زیاد سوخت انجام شده است که در عین حال نباید زمینه افزایش گرانی و نشدید مشکلات اقتصادی در جامعه شود.

گشت  ۲۰هزار نفری محله محور رضویون در گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره برنامه نفوذ اراذل در این استان، تصریح کرد: دشمنان برای گیلان نیز نقشه کشیده بودند که در چند شب اخیر حدود ۲۰ هزار نفر از بسیجیان در قالب گشت‌های محله محور رضویون در محلات استان گیلان در راستای حفظ امنیت و آرامش مردم حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بسیجیان حاضر در گشت محله محور افراد گمنامی بودند که با هزینه شخصی خود فعالیت کردند، افزود: ۴۸ ساعت قطع شدن اینترنت سبب شد تا اراذل از طریق کانال‌های دیگر با یکدیگر در ارتباط باشند که همین مسئله سبب شناسایی و دستگیری بسیاری از این افراد شد.

سردار عبدالله پور با تاکید بر اینکه منشأ انقلاب، اسلام است و با اسلام و تکیه بر ایمان می‌توان مقابل دشمنان ایستاد، اظهار کرد: ساعت ۱۰ صبح فردا چهارشنبه تجمع خودجوشی برای لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود.

افتتاح ۵۶ واحد مسکن محروم در گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در باره دولت جوان حزب الهی نیز گفت: مجلس جرأت ندارد برخی قوانین را تغییر دهد که متاسفانه وجود این قوانین گاها منجر به ایجاد فساد می‌شود.

وی به شعار امسال هفته بسیج با عنوان «۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت» نیز اشاره و تصریح کرد: امسال ۹۰ برنامه محوری و دو هزار برنامه در بخش‌های مختلف با غبارویی مزار شهدا در سراسر استان گیلان آغاز می‌شود.

سردار عبدالله پور با اشاره به هفت هزار شهیده زن در کشور، ادامه داد: برگزاری یادواره ۳ شهیده زن استان گیلان، ویزیت رایگان، افتتاح ۵۶ واحد مسکن محرومین و اهدای ۱۲۶ جهیزیه به زوج‌های جوان در سیاهکل برخی از برنامه های هفته بسیج در استان گیلان است.

وی درباره سایر برنامه‌های در طول هفته بسیج گفت: فضاسازی فرهنگی و تبلیغی، حضور در برنامه‌های زنده تلویزیونی شبکه باران، اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی، تجلیل از ورزشکاران قهرمان بسیجی، برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی بسیج جامعه بانوان از دیگر برنامه است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *