تشکل مردم نهاد، همکار هلال احمر در پاندمی کووید ۱۹/تامین نیازهای ۳۳۰ بیمارستان در سراسر کشور

تشکل مردم نهاد، همکار هلال احمر در پاندمی کووید ۱۹/تامین نیازهای ۳۳۰ بیمارستان در سراسر کشور
تشکل مردم نهاد، همکار هلال احمر در پاندمی کووید ۱۹/تامین نیازهای ۳۳۰ بیمارستان در سراسر کشور

به گزارش ایسنا، محمد نصیری در نشست مشترک جمعیت هلال احمر با موسسات خیریه که صبح امروز یکشنبه ۳۱ فرودین ماه در ساختمان صلح این جمعیت برگزار شد، گفت: جمعیت هلال احمر براساس اساسنامه ای که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است به عنوان یک تشکل مردم نهاد است که به واسطه کارهایی که دولت و حاکمیت خرید خدمت کرده اعتباراتی دارد که به وکالت از دولت آن کار را انجام می دهد.

وی افزود: ما با ۳۷ تشکل مردم نهاد برای پاندمی کووید ۱۹ همکار بودیم. برای همکاری با تشکل ها در سه محور همکار هستیم در زمان قبل از سوانح، حین سوانح و پس از دوران سوانح که برای هرکدام از این بخش ها ایده ای برای همکاری داریم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره فعالیت تشکل های مردم نهاد با جمعیت هلال احمر در سیل نوروز ۹۸، گفت: از سیل فرودین ماه سال گذشته اتفاق خوبی افتاد که تشکل های مردم نهاد در کنار هلال احمر فعالیت کردند و تقسیم کار شد و در انجام امور به گونه ای عمل شد که موازی کاری نباشد. این کار در سیستان و بلوچستان هم انجام شد و در حال حاضر هم در مقوله  شیوع بیماری کووید ۱۹ همکاری های خوبی داریم و تقسیم کار انجام شده است.

هر تشکل مردم نهاد پشتیبان یک بیمارستان

نصیری با اشاره به فعالیت تشکل های مردم نهاد برای پشتیبانی از بیمارستان ها در زمان شیوع کرونا ویروس، افزود: اوایل شیوع بیماری بود که بیمارستان ها از تشکل های مردم نهاد درخواست کمک کردند و هلال احمر با هماهنگی که با وزارت بهداشت انجام داد هر تشکل مردم نهاد را برای پشتیبانی به یک بیمارستان متصل کرد و این موضوع به وزارت بهداشت هم اعلام شد.

وی درباره فعالیت تشکل های مردم نهاد در جمع آوری کمک های مردمی در سیل نوروز ۹۸، سیستان و بلوچستان و بیماری کووید ۱۹، گفت:  برای سیل نوروز ۹۸ تعداد ۴۷ تشکل همکار در ۲۶ استان فعال بودند. این تعداد در سیستان و بلوچستان ۵۷ تشکل بود و برای پاندمی کووید ۱۹ هم ۳۸ تشکل مردم نهاد در ۳۱ استان کشور با جمعیت هلال احمر همکاری داشتند.

۶۶۰ میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر جمع آوری کمک های مردمی از سوی تشکل های مردم نهاد همکار با هلال احمر، گفت: وظیفه جمع آوری کمک های مردمی بر عهده هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد و … است و از زمان شیوع کرونا ویروس در کشور۲۵۰ میلیارد ریال کمک نقدی و ۴۱۰ میلیارد ریال همکمک غیرنقدی از سوی تشکل های مردم نهاد جمع آوری شده است.

وی  با اشاره به همکاری ۴۸۵ تشکل مردم نهاد همکار با جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات، ادامه داد: ۷۲ هزار و ۶۹۴ نیروی داوطلب در زمینه فعالیت های داوطلبانه همکاری کردند. به علاوه ۱۲۴ بنگاه اقتصادی هم همکار هلال احمر بودند.

به گفته نصیری، ۲۲ تشکل مردم نهاد پشتیبانی و تامین نیازهای ۳۳۰ بیمارستان در سراسر کشور را عهده دار بوده است.

تلاش هلال احمر برای پیشگیری از کرونا ویروس

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: هلال احمر فعالیت های گسترده ای برای پیشگیری از کرونا ویروس داشته است و این موضوع همواره زبانزد است که از جمله آن می توان به توزیع بسته های بهداشتی در نقاهتگاه ها و ضدعفونی زندان ها اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *