تساوی فیروزجا با پرچم فیده/ ۲ برد و یک باخت نمایندگان ایران

تساوی فیروزجا با پرچم فیده/ ۲ برد و یک باخت نمایندگان ایران

 

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات شطرنج قهرمانی جهان در بخش سریع از امروز به میزبانی روسیه و در شهر مسکو آغاز شد.

در دور نخست این رقابت ها علیرضا فیروزجا مقابل «استادر» از سوئیس به نتیجه تساوی دست یافت. فیروزجا این دیدار را با پرچم فیده برگزار کرد. این در حالی است که پیش از این فدراسیون ایران در واکنش به حضور این شطرنجباز کشورمان در مسابقات سوئیس با پرچم فیده اعلام کرده بود که موضوع قانونی نیست و به همین دلیل به فیده اعتراض کرده است.

با این حال اما علیرضا فیروزجا امروز نخستین دیدار خود در مسابقات بین المللی با پرچمی غیر از پرچم ایران را انجام داد.

در رقابت های شطرنج قهرمانی جهان سه نماینده ایران در بخش بانوان نیز حضور دارند که طبق برنامه دیدارهای خود در دور نخست را برگزار کردند. در این دور سارا خادم الشریعه و آتوسا پورکاشیان حریفان خود را شکست دادند اما میترا حجازی پور در رقابت با «ماریا موزیچک» متحمل شکست شد.

مسابقات شطرنج قهرمانی جهان در بخش سریع در دو جدول آزاد و بانوان برگزار می شود. ۳۲۸ شطرنجباز شرکت کننده در این رقابت ها طی ۱۵ دور در بخش آزاد و ۱۲ دور در بخش بانوان با هم رقابت می کنند. انی بخش از مسابقات تا ۷ دی ماه ادامه دارد و بعد از آن، رقابت ها در بخش برق آسا پیگیری می شود.

جایزه در نظر گرفته شده برای بخش آزاد مسابقات شطرنج سریع جهان ۳۵۰ هزار دلار است که ۶۰ هزار دلار آن سهم قهرمان است. ۱۵۰ هزار دلار هم جایزه بخش بانوان است. قهرمان این بخش صاحب ۴۰ هزار دلار جایزه نقدی می شود.

منبع : مهرنیوز

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *