ترس از بحران جهانی انرژی می تواند منجر به قحطی در کشورهای آسیب پذیر شود

بحران جهانی انرژی می تواند به یک بحران غذایی جهانی تبدیل شود که منجر به قحطی در آسیب پذیران می شود یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کود در جهان هشدار داده است که اگر اقدامات فوری انجام نشود. آمونیاک ماده کود سالانه، گفت که هزینه های بالای گاز به این معنی است که تولید در اروپا را تا ۴۰% کاهش می دهد.

شرکت نروژی ، که دارای تأسیسات تولیدی در بیش از ۵۰ کشور از جمله انگلستان است ، توانسته با واردات آمونیاک از تأسیسات خود در نقاط دیگر جهان ، جایی که قیمت گاز ارزان تر است ، محصولات محصولات بهبود خاک خود را در اروپا حفظ کند.

با این حال، هولزتر هشدار داد که هیچ تضمینی وجود ندارد که روند ادامه یابد. وی گفت: “این مهم است که این پیام به گوش دیگران برسد که بحران انرژی می تواند آغاز بحران غذایی باشد.” متاثر از قیمت بالای آب و برق و غذا ، اما برای برخی مساله زندگی یا نبودن است. این مربوط به سناریوهای قحطی و کمبود غذا است. ” تمام مواد مغذی اصلی که کشاورزان استفاده می کنند نسبت به یک سال قبل [قیمت] قابل توجهی بالاتر است تا حدی به دلیل تقاضای بیشتر و افزایش هزینه برای تولید کود. این بلافاصله تأثیر می گذارد. پیش.

جولیا میهان، رئیس کودهای شیمیایی آژانس قیمت کالا ICIS، موافقت کرد که “یک مشکل جدی جهانی” وجود دارد. وی گفت چین در حال ممنوعیت صادرات کود ، روسیه در حال بررسی ممنوعیت ، و ترکیه ، صادرکننده بزرگ کود ، حمل و نقل خود را متوقف کرده است.

“ما شاهد رکورد هستیم قیمت هر نوع کود ، که بسیار بالاتر از بالاترین میزان قبلی در سال ۲۰۰۸ است. این بسیار بسیار جدی است. مردم نمی دانند که ۵۰ درصد غذای جهان به کود متکی است. ” بهار و تابستان ۲۰۲۲.

“کشاورزان در مورد تغییر محصولات خود از غلات مانند گندم و جو که به کود حاوی سطوح بالای نیتروژن نیاز دارد به لوبیا و حبوبات صحبت می کنند. به هیچ کدام نیاز ندارد ، “او گفت. “اما این فقط در مورد غلات نیست، بلکه بر محصولاتی که برای تغذیه گاوها و سایر دام ها استفاده می شود نیز تاثیر می گذارد.”

اتحادیه ملی کشاورزان به کشاورزان بریتانیا هشدار داد. در نتیجه افزایش قیمت کود به سه یا چهار برابر نسبت به سال گذشته با مشکلاتی مواجه بودند.

در دسترس بودن نیز در خطر است زیرا تولید در یکی از دو کارخانه کلیدی کود در بریتانیا معلق است و دیگری فقط به کار خود ادامه می دهد با حمایت مالی دولت .

به ایمیل روزانه Business Today ثبت نام کنید یا در Twitter توییتر BusinessBesinessDesk

را دنبال کنید Guardian Business. >

در حالی که انگلستان معمولاً مقدار زیادی کود وارد می کند ، مسائل تولید جهانی ممکن است آن را گرانتر و دشوارتر از حد معمول کند. تام بردشاو ، نایب رئیس NFU ، گفت: “فوریت واقعی در این مورد وجود دارد.”

اکثر کشاورزان در بریتانیا تا ماه فوریه به کود احتیاج نخواهند داشت ، اما او گفت که کمبود راننده و توقف های لجستیکی به این معنی است که نگرانی هایی وجود دارد که آیا می توان به موقع به مزارع تحویل کافی داد یا خیر. .

وی گفت که کشاورزان نیز وسوسه خواهند شد که با استفاده از کود کمتر در محصولات خود ، پس انداز کنند ، بنابراین عملکرد را کاهش می دهند و افزود: “ما در حال حاضر و به طور معمول قیمت بالایی برای کالاها داریم. در پاسخ به این که کشاورزان بیشتر تولید می کنند اما به دلیل افزایش چشمگیر [هزینه] این محصولات ، این احتمال واقعی وجود دارد و بازار [محصولات غذایی انگلستان] در سال آینده کوتاه خواهد ماند. “

هولستر گفت هنوز مشخص نیست در ماه های آینده چه اتفاقی می افتد زیرا وضعیت انرژی “بسیار پویا” است. وی گفت که این شرکت در حال مذاکره با مشتریان در زمینه قراردادهایی است که به تعیین اقتصادی بودن توسعه تولید کمک می کند.

سال گذشته یارا ۳۰۰۰ تن کود به کشاورزان خرده پا در آفریقا اهدا کرد. مشارکت با برنامه جهانی غذای سازمان ملل هولستر گفت که این شرکت مجدداً تلاش مشابهی را مورد بررسی قرار خواهد داد و از سایر شرکت ها خواست تا به کار خود ادامه دهند. قیمت مواد غذایی که میلیون ها نفر را به گرسنگی سوق می دهد. ما با یارا در زمینه ابتکاراتی مانند Farm to Market Alliance زیرا ما بسیار آگاه هستیم که هرگز بحران غذایی را که جهان با آن مواجه است بدون بخش خصوصی حل نمی کنیم.


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *