ترامپ یک قاضی محافظه کار را برای کرسی دیوان عالی انتخاب می کند

ترامپ یک قاضی محافظه کار را برای کرسی دیوان عالی انتخاب می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، چندتن از مقام‌های بلندپایه جمهوریخواه و آگاه خبر دادند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور قصد دارد تا قاضی «امی کانی بارت» محافظه کار را برای تصدی کرسی خالی در دیوان عالی و به عنوان جانشین «روث گینگسبرگ» معرفی کند.

این منابع آگاه گفتند که مقامات کاخ سفید در گفتگو با برخی از هم مسلکان جمهوریخواه و بلندپایه خود اشاره کردند که بارت نامزد موردنظر ترامپ است.

این منابع آگاه همچنین خاطرنشان کردند که تا زمان اعلام رسمی این موضوع از سوی دونالد ترامپ، این احتمال همچنان وجود دارد که رئیس جمهور در آخرین لحظه نظر خود را تغییر دهد، اما پیش بینی می‌شود که بارت گزینه اصلی است.

گفته می‌شود که ترامپ قصد دارد تا شنبه بعدازظهر (۲۶ سپتامبر / ۵ مهرماه) نامزد خود برای تصدی این کرسی خالی را معرفی کند.

امی کانی بارت ۴۸ ساله در سال ۲۰۱۷ از سوی ترامپ به سمت قاضی دادگاه استیناف حوزه هفتم شیکاگو منصوب شد. فعالیت بارت در این سمت به خوبی گرایشهای محافظه کارانه او را آشکار ساخت؛ تا جایی که حتی به یکی از سیاستهای مهاجرتی و تندرو ترامپ رأی موافق داد و حمایت خود را از بسط حقوق مربوط به سلاح نشان داد.

در مقابل، گروههای طرفدار سقط جنین در آمریکا نگران آن هستند که بارت در مقام قاضی دیوان عالی به لغو حکم این دیوان موسوم به «رو در برابر وید» ۱۹۷۳- رأی دهد؛  حکمی تاریخی که سقط جنین را در سرتاسر آمریکا قانونی کرد.

 

|بلیط اتوبوس , بلیط هواپیما , بلیط قطار | خرید شارژ , خبر فوری , درج آگهی رایگان

 


منتشر شده

در

اخبار اقتصادی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *