تذکرات آتش‌نشانی جدی گرفته نمی‌شود

تذکرات آتش‌نشانی جدی گرفته نمی‌شود
سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: بازدیدهای ایمنی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مراکز تجاری به صورت مستمر انجام می‌شود اما متاسفانه به انجام ایمن سازی‌های لازم توجه نمی‌شود.
وی ادامه داد: طی این بازدیدها نکات ایمنی که باید نسب به انجام آن‌ها اقدام شود شناسایی می‌شود و به هیات مدیره مرکز تجاری اعلام می‌شود که توقع می‌رود برای تامین ایمنی شهروندان این ایمن سازی‌ها انجام شود.
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه پس از بازدید دو دستور العمل موقت و دائم به مرکز تجاری داده می‌شود گفت: برای اجرای دستورالعمل موقت حدود دو هفته زمان درنظر گرفته می‌شود و پس از مدت مشخص بار دیگر بازدید انجام می‌شود. این دستورالعمل‌های موقت درباره انجام برخی راهکارهای ساده، مثل خالی کردن راهروهای مرکز تجاری از اجناس، شارژ کپسول های خاموش کننده، نصب تابلوهای خروج و جهت نماست و مورد دیگر نیز این است که تعداد محدودی از نگهبانان مرکز تجاری دوره آتش ‌نشانی ببینند که حداقل اگر حریق رخ داد بتوانند از کپسول‌های خاموش کننده استفاده کنند.
ملکی افزود: اگر این اقدامات اولیه انجام شود، با توجه به وسعت مرکز تجاری شش تا هشت ماه برای انجام دستور العمل بعدی به مرکز تجاری فرصت داده می‌شود تا در زمان ممکن نسبت به انجام ایمن سازی‌های لازم اقدام کنند، اما متاسفانه در برخی از موارد شاهد هستیم که حتی به دستورالعمل‌های اولیه نیز توجه نمی‌شود و آن ها را هم انجام نمی‌دهند در صورتی که همین اقدامات هم می تواند در کاهش خسارت‌های جانی و مالی هنگام حوادث موثر باشد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: این دستورالعمل ها بسیار ساده است و فقط برای تامین ایمنی شهروندان است اما با این حال به آن بی توجهی می شود. بنابراین یکی از دلایلی که می توان برای بی توجه بودن به این دستور العمل ها متصور شد این است که تذکرات آتش‌نشانی جدی گرفته نمی‌شود، در همین راستا نیاز است قوانین به صورتی باشد که شهروندان اخطار های آتش‌نشانی را جدی بگیرند.
وی افزود: علاوه بر این شهروندان باید بدانند که انجام ایمنی های لازم برای تامین ایمنی جان و مال خودشان است.
انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *