تخلفات برخی عطاری ها/ ورود طب سنتی به خانه های بهداشت

 

تخلفات برخی عطاری ها/ ورود طب سنتی به خانه های بهداشت

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه حسینی یکتا، در جلسه‌ای با وزیر بهداشت، گفت: یکی از مباحثی که باید به آن اشاره کنم داروهای گیاهی است، چراکه این ظرفیت از بین می‌رود و ما از آن بهره کافی را نمی بریم، لذا ضرورت دارد که در این راستا، کارگروهی را با وزارت صمت و جهاد کشاورزی تشکیل داده و به اخذ تصمیمات مؤثرتر در حوزه داروهای گیاهی بپردازیم.

وی در خصوص نظارت بر عطاری‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده‌های آنها، گفت: در این مورد انجام کارهای سلبی و ایجابی را باید موازی پیش ببریم. در برخی مواقع مساعدت بخش‌ها و معاونت‌هایی که کار بازرسی را برعهده دارند، بسیار کمک کننده است. تخلفات برخی عطاری‌ها معضل بزرگی است. برای مثال، بسیاری از داروهایی که برای درمان چاقی ارائه می‌شود، دارای کورتون و بسیاری از داروهایی که به منظور ترک اعتیاد به مشتریان فروخته می‌شود، دارای مواد مخدر است.

حسینی یکتا با اشاره به سخنان وزیر بهداشت در خصوص استفاده از ظرفیت‌های طب سنتی و مکمل در خانه‌های بهداشت و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، عنوان کرد: در مورد خانه‌های بهداشت، در نظر داریم در گام اول، اصلاح سبک زندگی و آموزش بهورزان را در دستور کار قرار دهیم و در مرحله بعدی بر روی داروهای گیاهی که در این مراکز قابل عرضه است، به نتیجه برسیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *