تجهیز بیش از یک هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات

تجهیز بیش از یک هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات
تجهیز بیش از یک هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «شهاب حیدری» افزود: توسعه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات از ۲ سال گذشته آغاز و تا پایان سال قبل یکهزار و ۲۴۵ روستا  به این  شبکه متصل شده است.

وی اظهار کرد: برای امسال نیز ۷۴۵ روستا برای انجام طرح تعریف شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان بیان کرد:  ۹۱درصد روستاهای استان از پوشش کامل ارتباطی بهره مند هستند.

حیدری افزود:  این مهم نتیجه برقراری متوازن زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط مختلف استان می باشد به نحوی که از ۲ هزار و ۸۶۱ روستای این استان ۲ هزار و ۵۷۸ روستا تحت پوشش کامل ارتباطی قرار گرفته است.

این مسئول اظهار کرد: تاکنون از مجموع ۷۴۵ روستا ۲۵۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

وی ادامه داد: بر اساس تکلیف وزارت ارتباطات برای توسعه روستایی و ایجاد دولت الکترونیک باید تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به این سرویس مجهز کنیم.

حیدری عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار در مسیر اجرای این طرح، روستاهای دارای جمعیت ۱۰ تا ۱۵ خانوار استان نیز در مناطق مختلف به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.
وی گفت:  یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل برقراری زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق محروم و روستایی، همچنین  رفع مشکلات ارتباطی مردم و خدمت‌رسانی در بستر زیرساخت‌های ارتباطی است که شرایط خوبی به ویژه در خصوص ارتباط تلفن ثابت ایجاد شده است.

وی بیان کرد:  ۲ هزار و ۳۳۴ روستای لرستان از خطوط تلفن ثابت بهره مند شده اند،  همچنین ارتقای نسل‌های تلفن همراه و خدمات مبتنی بر نسل‌های سوم و چهارم  برای روستاهای استان در دست اقدام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهار کرد: این اقدامات با هدف افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتال و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در مجموع ۹۲ هزار و  ۲۵۳ مشترک فعال پهن باند ثابت و همچنین ۶ هزار و ۴۳ مشترک اینترنت پرسرعت در روستاهای این استان وجود دارد.

وی گفت: با تاکید وزارت ارتباطات و همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات منطقه لرستان، اپراتور اول، اپراتور دوم و شرکت های­ وب، امید می رود این پوشش در سراسر استان برقرار و ارتباط با کیفیت بالا و با پوشش صد درصدی  ایجاد شود.

۴۶


منتشر شده

در

لرستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *