تجارب زن‌نقابدار از آشپزی برای خاندان سلطنتی عربستان +تصاویر

تجارب زن‌نقابدار از آشپزی برای خاندان سلطنتی عربستان

تجارب زن‌نقابدار از آشپزی برای خاندان سلطنتی عربستان

نوره المقیطب معروف‌ترین آشپز در عربستان سعودی است، به او آشپز پادشاهان گفته می‌شود. او با پخت غذا‌های محلی و سنّتی مردم عربستان، نقش مهمی در انتقال فرهنگ غذایی این کشور به سایر نقاط جهان داشته است. شهرت او با پخت غذا برای نشست ظهران به اوج رسید. او تا امروز و پس از گذشت ماه‌ها از برگزاری آن نشست، همچنان درباره نحوه‌ی انتخاب خود به عنوان آشپز پادشاهی عربستان و تجارب خود در این رویداد سخن می‌گوید.

 

او از نحوه‌ی انتخاب خود برای آشپزی در دربار عربستان سعودی می‌گوید: آن‌ها یک ماه قبل از برگزاری مراسم با من تماس گرفتند، و گفتند که همراه با ملک سلمان بن عبدالعزیز به منطقه‌الشرقیه می‌آیند و بدون اینکه هویت خود را آشکار کنند از من خواستند تا برای پادشاه و مهمانانش آشپزی کنم.

او افزود: ابتدا فکر کردم که باید دروغ آوریل باشد، فکر نمی‌کردم این تماس حقیقت داشته باشد، چیزی را که گفتند باور نمی‌کردم، اما دو روز بعد مسئولان برگزاری کنفرانس به این منطقه آمدند و دوباره با من تماس گرفتند و گفتند که می‌خواهند من را در قصر الخلیج ببینند، به سرعت به آنجا رفتم و هماهنگی‌های لازم با من برای میز غذای شرکت کنندگان را انجام دادند. آن‌ها تأکید کردند که تیم آشپزی باید جوان باشند، سپس چهار نفر از آشپز‌ها را برای تهیه غذا با خود به قصر بردم، و در روز اول ما را با کاخ و بخش‌های مختلف آن آشنا کردند.

او می‌گوید: در ابتدا ترسیده بودم، به خودم گفتم آیا مسئول غذای پادشاه بودن، کار عاقلانه‌ای است؟ این موضوع را به خانواده‌ام گفتم و آن‌ها با قدرت من را به این کار تشویق کردند، و حقیقت این است که با خودم فکر کردم من در حال انجام یک مأموریت ملی هستم که کار آسان یا ساده‌ای نیست، به همین دلیل با جدیت با تیم همراهم برای سرو بهترین انواع غذا‌ها کوشش کردیم.

او درباره‌ی نحوه انتخاب غذا در مراسم پادشاهی عربستان به خصوص تجربه مهمش در ظهران می‌گوید: آن‌ها از من خواستند تا غذا‌هایی را که میراث سعودی را منعکس می‌کرد بپزم و درباره غذای مورد علاقه بن سلمان باید بگویم که تاکنون او را از نزدیک ندیده‌ام، اما به من گفتند که او غذایی به نام الجریش‌النجدی را دوست دارد.

جریش النجدی

به همین دلیل در ظهران در فهرست غذای مهمانان این غذا را به اضافه چند غذای سنتی عربستان مثل مفلق الربیان، خوراک گوشت و لوبیا، قرصان اللحم، کبسه، مراصیع الدبس و … گنجاندم.

نوره که اینک لقب آشپز پادشاهان را دارد، می‌گوید، هیچ وقت فکر نمی‌کرده که در آشپزی به چنین جایی برسد و از این بابت بسیار خوشحال و شاکر است.

عصیده التمر

مراصیع الدبس

میز غذا که نوره المقطیب برای یک مراسم رسمی چیده است

خوراک لوبیا

حشوه الذبائح


منتشر شده

در

آشپزی, غذای ایرانی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *