تبدیل دوگانگی دیدگاه بانوان از فرزندآوری و تحصیل به زیست‌بوم رو به رشد

معصومه ابتکار روز یکشنبه در «اولین رویداد اشتراک‌گذاری تجربیات بانوان فناور و خلاق ایران با نام «از نو»  که با حضور جمعی از بانوان شرکت های دانش بنیان و خلاق برگزار شد، افزود: حضور زنان در زیست‌بوم نوآوری با برنامه‌ریزی‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همت و پشتکار زنان نوآور به وضوح دیده می‌شود و معاونت علمی در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است.

وی اظهارداشت: همتی که زنان در این سرزمین داشته اند قابل تقدیر است گرچه هنوز راه درازی در پیش دارند، پیش از این در بازدیدی که از کارخانه نوآوری آزادی داشتم، حضور مؤثر بانوان را دیدم که فعالیتی در زیست‌بوم نوآوری دارند و با ساختارهای فرهنگی و بومی به کسب و کار خلاقانه پرداخته‌اند.

ابتکار  افزود: این امر خیلی مهم است که با ساختار فرهنگی و بومی خود کسب و کارهای خلاقانه و فناورانه را با توجه به شرایط خاص و سخت کشور فراهم و از ظرفیت دختران در آموزش عالی استفاه کنیم، بخشی از تحقق این امر به برنامه ریزی دولت مربوط است و در این خصوص دولت دوازدهم  به این امر خیلی تاکید دارد.

وی ادامه داد: در موضوع علم سرمایه گذاری شده و زنان وارد مراکز تحقیقاتی شده اند و فارغ التحصیل داریم، به خصوص در عرصه هایی که دنیا به آن وارد شده است باید زیست بوم هایی برای فناوری و صنایع خلاق فراهم و فعالیت های اقتصادی را تعریف کنیم، این دیدگاه تحولات خوبی را رقم زده اما هنوز کافی نیست .

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: تجربیات نشان داده که در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی همواره مشکلات زیادی وجود دارد اما بانوان سعی کرده‌اند تعادل کارهای خانه و بیرون از آن را حفظ کنند.

وی اظهار داشت: باید شرایطی را برای بانوان ایجاد کنیم که بتوانند فعالیت‌های اجتماعی را دنبال کنند البته در این مسیر با شکست‌هایی مواجه خواهند شد، همه در زندگی مسیرهایی را تجربه می‌کنند که در این مسیر سختی‌هایی وجود دارد و ممکن است با شکست مواجه شوند.

منبع : خبرگزاری ایرنا


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *