تاکسی‌های بین شهری سیستان و بلوچستان افزایش قیمت نداشتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: هم‌اینک حدود ۶۷۰ دستگاه تاکسی حمل و نقل برون شهری در سیستان و بلوچستان تحت نظر اداره کل راهداری و حمل و نقل این استان مشغول فعالیت در محورهای ارتباطی هستند که از زمان اعمال تغییرات نرخ بنزین تاکنون با رصد محسوس و نامحسوس این اداره‌کل و با همکاری مطلوب فعالان این ناوگان حتی یک مورد افزایش نرخ گزارش نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات کشوری برای تاکسی‌های بین شهری بنزین سوز عمومی تک گانه برون شهری ۷۵۰ لیتر بنزین و برای تاکسی‌های دوگانه سوز ۴۵۰ لیتر به طور ماهیانه در نظر گرفته است که این سهمیه از آذر اعمال می‌شود.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: انتظار است با در نظر گرفتن این سهمیه و تغییر نکردن قیمت‌ها در بخش حمل و نقل عمومی مسافری بین شهری استقبال مردم از این دسته ناوگان بیشتر شده و مشکل ناوگان مسافربر شخصی غیرمجاز تاحدی زیادی برطرف شود.

وی یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان را قاچاق سوخت عنوان کرد و افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از پزشکی قانونی استان در سوانح رانندگی ۶ ماهه نخست سالجاری ۴۹۸ نفر جان خود را از دست دادند که بخش قابل توجه‌ای از این افراد براثر قاچاق حمل غیر مجاز سوخت جان خود را از دست دادند.

کرد مصرف منطقی تر سوخت و کاهش قاچاق را از جمله مزایای تغییرات در سهمیه‌بندی بنزین و اصلاح قیمت این فرآورده نفتی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *