تامین جریان گاز پایدار شهر پلدختر با بهره برداری از ایستگاه تقلیل فشار واشیان

تامین جریان گاز پایدار شهر پلدختر با بهره برداری از ایستگاه تقلیل فشار واشیان
تامین جریان گاز پایدار شهر پلدختر با بهره برداری از ایستگاه تقلیل فشار واشیان

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، کرم گودرزی افزود: ایستگاه CGS واشیان شهر پلدختر با هدف تامین جریان گاز ایمن و پایدار این شهر راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: در راستای مقاوم سازی شبکه های گاز در مقابل بحران، ایجاد زیر ساخت های لازم  جهت جلوگیری از افت  فشار گاز و ارائه خدمات ایمن و مستمر به شهروندان عزیز شهر پلدختر، این شرکت اقدام به راه اندازی ایستگاه تقلیل فشار واشیان  نمود.

وی با اشاره به سیل سال گذشته شهرستان پلدختر گفت :  خطوط قبلی تغذیه گاز شهر پلدختر در حاشیه رودخانه کشکان  واقع شده بودند لذا به منظور حذف نقاط حادثه خیز و کاهش آسیب های  احتمالی،  طراحی و ساخت ایستگاه واشیان در دستور کار قرار گرفت و با جابجایی خطوط تغذیه، گاز این شهر و روستاهای تابعه هم اکنون از خط لوله صادراتی ششم سراسری تامین میگردد.

گودرزی اعتبار هزینه شده برای ساخت و اتمام محوطه این ایستگاه را ۲۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای  راه اندازی ایستگاه واشیان بیش از ۱۵۰۰ متر خط انتقال ۱۶ اینچ ۱۰۰۰ پوند و ۲۵ متر خط تغذیه ۱۶ اینچ ۲۵۰ پوند اجرا گردیده است.

وی بیان کرد: ایستگاه تقلیل فشار گاز واشیان ۵۰۰۰۰ هزار متر مکعب در ساعت ظرفیت دارد و  تمامی مراحل  طراحی،  نصب و راه اندازی این ایستگاه در مدت زمان ۸ ماه اجرا گردید.

گودرزی تصریح کرد: به منظور کاهش هزینه ها و همچنین وجود محدودیت ها در تامین برخی قطعات، اجرای این ایستگاه با استفاده از تجهیزات ایستگاه قبلی شهر پلدختر انجام پذیرفته است که باعث صرفه جویی ۲۰ میلیارد ریال  از منابع شرکت گردیده است .

لازم به توضیح است  گاز شهر پلدختر پس از سیل سال گذشته توسط یک ایستگاه تقلیل فشار موقت با ظرفیت ۲۰۰۰۰ متر مکعب در ساعت تامین می شد و با راه اندازی ایستگاه واشیان ضمن افزایش ظرفیت ایستگاه به میزان  ۳۰۰۰۰ متر مکعب در ساعت، موجب ارتقای ضریب اطمینان از ایمنی و پایداری جریان گاز  شهر پلدختر، روستاهای تابعه، تلمبه خانه ها و سایر صنایع این شهر شده است.

۴۶


منتشر شده

در

لرستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *