تامین آب شرب استان قزوین از سد طالقان

تامین آب شرب استان قزوین از سد طالقان

 

تامین آب شرب استان قزوین از سد طالقان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ یدالله ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در جلسه تبیین اهداف و برنامه های سال۹۹؛ ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های بی شائبه همکاران و تشریح عملکرد این شرکت در سال ۹۸ ؛ بر ضرورت مشارکت همگانی تا رسیدن به اهداف پیش رو تأکید کرد.
او افزود: برنامه ریزی، بسیج امکانات و بهره گیری از توانمندی همه همکاران به ویژه جوانان از جمله گام های بزرگ در پیشبرد اهداف شرکت است و از این طریق می توانیم در عرصه خدمت رسانی به مردم شریف استان، اجرای پروژه ها، حفاظت از منابع ارزشمند آب شاهد رشد و شکوفایی بسیار خوبی در سال۹۹ باشیم.
ملکی با اشاره به اینکه روند کاری هر چقدر اصلاح شود زمینه را برای انجام ساخت و سازهای موثرتر، کم هزینه تر و با راندمان بیشتر فراهم می کند، گفت: اگر به دنبال جلب رضایت خدا و مراجعه کنندگان هستیم باید بتوانیم ضمن ترسیم واقعی اهداف، تمام تلاش خود را در جهت تحقق آن ها به کار ببندیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین الکترونیکی کردن تمام خدمات به ویژه خدمات قابل ارائه معاونت حفاظت و بهره برداری و حذف پرونده های فیزیکی و اتصال مناسب به پنجره واحد الکترونیکی دولت، تلاش در جهت آبگیری سد مخزنی نهب و شبکه آبرسانی این سد، تسریع در عملیات اجرایی سد مخزنی بالاخانلو، شروع عملیات ساخت تصفیه خانه و خط انتقال آب شرب سد بالاخانلو، سرعت بخشیدن به اجرای طرح بزرگ تامین آب شرب استان از سد طالقان، تعیین تکلیف چاه های فرم ١و ۵، نصب کنتورهای هوشمند، اجرای پروژه های متعدد مهندسی رودخانه، توسعه فعالیت های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، اخذ اسناد مالکیت رودخانه ها، ساماندهی املاک شرکت و اخذ اسناد مالکیت اراضی متعلق به شرکت، شروع ساخت ادارات منابع آب شهرستانهای آوج، تاکستان و البرز، ایجاد اتاق کنترل و دیسپاچینگ آب استان و… را از مهمترین برنامه های شرکت آب منطقه ای قزوین در سال ۹۹ برشمرد.
او در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پویش الف- ب- ایران تصریح کرد: در سال گذشته فعالیت ها و اقدامات مناسبی در قالب پویش الف- ب- ایران انجام شد که این خود نشان دهنده تلاش و همت مجموعه وزارت نیرو در زمینه اشتغال، توسعه و آبادانی ایران اسلامی است.
ملکی ادامه داد: این پویش با رویکردی جدید در سال جاری نیز ادامه پیدا می کند و در کنار ساخت سازه به ساز و کارها می پردازد که هدف از این ساز و کارها بهبود اقداماتی است که به صورت فرآیندی صورت می گیرند.
این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت سد مخزنی نهب اظهار کرد: سد نهب علیرغم تکمیل همچون سال گذشته نقش بسیار مهمی در مهار و مدیریت سیلاب رودخانه خررود ایفا کرد که این نشان دهنده اهمیت ساخت این سد و لزوم تکمیل و آبگیری هر چه سریعتر این سد است که امیدواریم به همراهی مقامات ارشد استانی و با تأمین و تخصیص به موقع اعتبارات بتوانیم در سال جاری در قالب پویش الف- ب- ایران شاهد آبگیری این سد باشیم.
ملکی با اشاره به پروژه های بزرگ این شرکت در استان از جمله احداث سد بالاخانلو و طرح انتقال آب شرب از سد طالقان به استان قزوین افزود: مشکلات بسیار زیادی در مسیر پیشرفت این پروژه ها در استان وجود داشته که توانستیم با لطف خداوند و با پیگیری های شبانه روزی همه همکاران تا حد بسیار زیادی این موانع و مشکلات را مرتفع کنیم.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای در ادامه با بیان این موضوع که ارتباط مدیران با نمایندگان مردم شریف استان قزوین در مجلس شورای اسلامی باید به صورت مستمر صورت پذیرد اظهار کرد: هر چقدر ارتباط با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بیشتر باشد، انسجام بخشیدن در روند اجرایی رساندن پروژه های عمرانی و نیز حفاظت و بهره برداری و احیاء منابع آبی می تواند با سرعت بیشتر ادامه پیدا کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در پایان به لزوم افزایش مشارکت های مردمی اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی های دقیق و مدون و ادامه دار می توانیم از حضور حداکثری کشاورزان در زمینه های حفاظت و بهره برداری از منابع آبی بهره ببریم که در این راستا اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با هدف افزایش جلب مشارکت های مردمی یکی از اقدامات مهمی است که باید به صورت جدی تا تحقق کامل پیگیری شود.

۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *