بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال قاچاق کالا در استان کرمان کشف شد/ مصوبات ایجاد انبار نگهداری کالاهای قاچاق در کرمان هنوز اجرایی نشده است

بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال قاچاق کالا در استان کرمان کشف شد/ مصوبات ایجاد انبار نگهداری کالاهای قاچاق در کرمان هنوز اجرایی نشده است

به گزارش خبرآنلاین از کرمان ، سردار عبدالرضا ناظری صبح امروز در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان کرمان که با حضور محمدصادق بصیری معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: امسال به نام جهش تولید نام‌گذاری شده و وظیفه ما در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تشدید شده است.

وی با بیان اینکه فرماندهی معظم کل قوا بر مبارزه و جلوگیری از قاچاق کالا تاکید دارند گفت: چرا که قاچاق کالا مانع تولید داخلی و اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با عنوان اینکه قرارگاه مشترک نیروهای مسلح در ارتباط با قاچاق کالا در کشور راه‌اندازی شده است افزود: در استان کرمان نیز به تبع آن این قرارگاه راه‌اندازی شد.

وی با عنوان اینکه در سال گذشته بیش از هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال ارزش کالای مکشوفه قاچاق در استان کرمان بوده است گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

سردار ناظری با بیان اینکه در نوروز امسال نیز با توجه به ماموریت جدید پلیس در رابطه با کرونا اما در حوزه قاچاق کالا ۲۰۳ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم  عنوان کرد: ۱۴ میلیارد تومان قاچاق کالا در نوروز امسال کشف شده است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز ضروری استان  به انبار برای نگهداری کالاهای مکشوفه است گفت: سه انبار نگهداری کالای مکشوفه در شرق، غرب و جنوب استان نیاز است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در سال ۹۷ ایجاد انبار در استان برای نگهداری کالاهای قاچاق مکشوفه مصوب شده تصریح کرد: متاسفانه این مصوبات هنوز اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق سوخت مشکلات زیادی در استان داریم گفت: شب گذشته اتوبوس‌هایی توقیف شده که زیر اتوبوس کاملا باک سوخت جاسازی شده بود.

سردار ناظری با بیان اینکه در فصل برداشت گندم و خرید تضمینی هستیم افزود: متاسفانه مشاهده شده کامیون‌هایی که با بارنامه ارزن و ذرت توقیف شدند اما بار آن گندم است به طوری که روی بار ارزن است اما زیر بار را گندم جاسازی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اولویت کار ناجا در سال جاری قاچاق کالا است گفت: قاچاق کالا و مفاسد اقتصادی در استان را با جدیت پیگیری کرده و با هیچ قاچاقچی مماشات نمی‌کنیم.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

کرمان

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *