بیش از ۱۵۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان قمی مبتلا به کرونا توزیع شد

بیش از ۱۵۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان قمی مبتلا به کرونا توزیع شد

به گزارش خبرآنلاین از قم، مهدی کبیری پور  اظهار داشت: با توجه به عدم برگزاری تجمع و مراسم عزاداری برای متوفیان کرونایی، ۹۸۹۱ مورد بازدید از خانواده‌های متوفی و عرض تسلیت و برگزاری مراسم ترحیم مجازی و نیز توزیع بسته‌های بهداشتی بین خانواده‌های متوفی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزارنفر روز فعالیت توسط خواهران و برادران بسجی از تولید گان و ماسک گرفته تا آشپزی و خدمات متنوع دیگر انجام شده است، افزود: توزیع ۵۰۰۰ بسته معیشتی ۵۰۰ هزارتومانی بین خانواده‌های نیازمند بخش دیگری از خدمات ارائه شده است.

بیش از ۱۵۵ هزار بسته معیشتی به کمک خیرین بین نیازمندان قمی توزیع شده است

معاون هماهنگ کننده سپاه قم بیان کرد: ۱۵۵هزار و ۸۷۰ بسته معیشتی با کمک خیرین هر یک به ارزش ۱۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان و ۸۱ هزار و ۱۸۱ بسته فرهنگی شامل کتاب، اسباب بازی توزیع شده است.

کبیری پور با اشاره به برنامه‌های رزمایش همدلی و کمک مومنانه در حوزه معنویت عنوان کرد: برنامه ختم قرآن مجازی برای متوفیان هر محله، برگزاری پویش‌های معنوی و مناجات و نماز جماعت خانگی، فضاسازی محیطی و شهری با موضوعات و ارتباط گیری طلاب به صورت تلفنی و مجازی و حضوری، بخش‌هایی از این حوزه است.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث مقابله با کرونا، همواره چراغ راه و سرمشقی برای حرکت الهی، منسجم و قدرتمند بوده است،گفت: پس از فرمایش معظم له مبنی اجرای رزمایش کمک مومنانه، برنامه‌های ویژه‌ای از سوی سپاه امام علی بن ابی طاللب (ع) و قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت (ع) در سه محور سلامت، معیشت و معنویت در اولویت برنامه ریزی و اجرا قرار گرفت.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم ادامه داد: تمامی اقداماتی که از شیوع بحث کرونا تاکنون به صورت پراکنده در سطح استان اجرا می‌شد، با رزمایش مذکور مدون و منسجم شد و در حال حاضر هر محله‌ای دقیقا می‌داند که چه اقداماتی را در سه محور یاد شده باید انجام دهد.

غذای گرم در ماه مبارک رمضان بین ۱۲۰۰ خانواده نیازمند توزیع می شود

کبیری پور افزود: ۱۲۰۰ خانواده نیازمند شناسایی شدند که به خاطر شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند و قرار است با همکاری یکی از هیئات مذهبی، بسته‌های غذای گرم افطاری و سحری در هر شب و سحر ماه مبارک رمضان، بین آنان توزیع شود.

وی توزیع بن کارت معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی برای دیگر خانواده‌های نیازمند در ماه مبارک رمضان را از جمله اقدامات مورد نظر دانست و گفت: این موضوع طرح دیگری است که بحمدالله بخش قابل توجهی از اعتبار آن تامین شده و نحوه دریافت آن، از طریق پیامک به خانواده‌های مربوطه اطلاع رسانی می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم بیان کرد: در حوزه سلامت، تولید ۴۴۳۹۰ گان ایزوله، ضدعفونی ۲۲۷۱ مسجد توسط بسیجیان، هیئتی‌ها و گروه‌های جهادی، ضد عفونی ۹۳۸۱ ایستگاه اتوبوس و ۱۹۳۰۰۰ خودروی شخصی، تولید یک میلیون و یکصد هزار ماسک بهداشتی و توزیع بین خانواده‌ها و بیمارستان‌ها و مناطق محروم و آلوده، تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک در ۱۵ کارگاه اقماری ناحیه بسیج دانشجویی در سطح استان با مجوز یکساله وزارت بهداشت که تمامی ماسک‌ها با دستگاه‌های ویژه ضدعفونی می‌شوند، از مهمترین اقداماتی است که تاکنون صورت گرفته است.

بیش از ۱۲۶ هزار غربالگری خانه به خانه توسط بسیج در قم انجام شده است

کبیری پور خاطرنشان کرد:  دراین مدت ۱۲۶ هزار و ۷۷۰ غربالگری خانه به خانه همراه با تب سنجی، شناسایی بیماران کرونایی و ثبت نام در سامانه سلامت و نیز ۱۵۵۷۱ مورد عیادت از بیماران کرونایی، توزیع ملزومات بهداشتی و ضدعفونی منازل آنان انجام شده است.

۴۸

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

قم

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *