بهره‌برداری از طرح‌های وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی

بهره‌برداری از طرح‌های وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی

 

به گزارش خبرگزاری مهر، افتتاح ۲۲ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه در شهرستان دهلران و همچنین افتتاح سد مخزنی شهدای ایلام (گلال) با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های مهم وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام است که با دستور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور افتتاح شد.

افتتاح شبکه آبیاری در ۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران، مهران و ایوان و ده‌ها طرح در حوزه‌های دام و طیور، گلخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی آب و خاک، منابع طبیعی و آبخیزداری به ارزش ۴۸۲ میلیارد تومان از جمله طرح‌هایی است که در بخش کشاورزی در استان ایلام با دستور رئیس جمهور افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

افتتاح طرح جنگل‌کاری ده‌هزار هکتاری و توسعه جنگل در سطح استان ایلام، افتتاح ۱۱ طرح دام و طیور در شهرستان‌های ایوان، چرداول و دره‌شهر، افتتاح ۴ سیلوی ذخیره گندم در چرداول و دهلران، از دیگر طرح‌هایی است که بهره برداری از آنها آغاز شد.

از دیگر طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شد می توان به مجتمع گلخانه‌ای صالح‌آباد، ۳ طرح زیربنایی آب و خاک در شهرستان‌های دره‌شهر، ملک‌شاهی، ایوان و مهران و همچنین طرح تأمین آب شرب مناطق عشایری شهرستان ایوان و طرح احداث پل گیلانه در شهرستان ایوان اشاره کرد.

افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها در استان ایلام، برای ۱۲ هزار و ۶۳۰ نفر به طور مستقیم و یا غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار سیاسی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *