بعد از «مهین» به سراغ «بیجه» رفتم/ سه‌گانه مستند قاتلان سریالی

بعد از «مهین» به سراغ «بیجه» رفتم/ سه‌گانه مستند قاتلان سریالی

 

«مهین» به سراغ «بیجه»

محمدحسین حیدری کارگردان مستند «مهین» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جدیدترین پروژه کاری خود گفت: بازخوردهای بسیار خوبی که از مستند «مهین» داشتیم، کار را کمی برای ما سخت کرد چرا که برای ساخت «مهین» بیش از ۴ سال وقت و انرژی صرف کرده بودیم و همین موضوع باعث شد تا این مستند در بین اقشار مختلف مردم و حتی اهالی رسانه مقبول واقع شود.

وی بیان کرد: سال ۸۸ به واسطه دوران دانشجویی در قزوین با موضوع قتل‌های سریالی «مهین قدیری» مواجه شدم و همیشه دوست داشتم کاری در این مورد انجام دهم. بعدها که در سال ۹۴ مقدمات ساخت این مستند فراهم شد در روند تحقیقات متوجه شدیم که عوامل اجتماعی و محیطی فراوانی مهین قدیری را که یک زن خانه دار و یک مادر بود را تبدیل به یک قاتل سریالی کرد و با همین درونمایه مستند «مهین» را جلوی دوربین بردم که فکر می‌کنم قضاوت نکردن در این مستند، دلیل بازخوردهای مثبت بود.

حیدری تصریح کرد: «مهین» سال گذشته جزو آثار پرمخاطب گروه «هنر و تجربه» بود و ما بعد از اکران در «هنر و تجربه» قصد داشتیم فیلم را وارد فضای اکران دانشگاهی و بعد از آن فیلم را در بسترهای وی‌اودی مثل فیلیمو عرضه کنیم که داستان کرونا و بحران عجیب و غریب ناشی از آن بوجود آمد اما از اواسط سال گذشته دنبال کار روی سوژه جدیدی مرتبط با قتل‌های سریالی هستیم.

کارگردان مستند «مهین» خاطرنشان کرد: از ابتدا تمایل داشتیم تا مستندهای مرتبط با قتل‌های سریالی یک سه گانه باشد و به همین دلیل برای قسمت دوم این مستندها سراغ سوژه «محمد بیجه» رفته‌ایم و امیدواریم با همکاری نهادهای قضائی با تکمیل روند تحقیقات بتوانیم این فیلم را هرچه زودتر استارت بزنیم. البته سوژه مستند سوم را هنوز قطعی نکرده‌ایم و پس از ساخت مستند «بیجه» سراغ تکمیل سه گانه مستند قتل‌های سریالی خواهیم رفت.

وی تاکید کرد: همانطور که پژوهش و تحقیقات مفصل در مستند «مهین» برای من و مهدی مطهر به عنوان تهیه‌کننده اهمیت بسیار زیادی داشت، برای ساخت مستند «بیجه» هم همین مسیر را خواهیم رفت و با وجود اینکه بسیاری از تحقیقات و پژوهش‌ها از قبل انجام شده اما برای تکمیل این روند منتظر مساعدت قوه قضائیه برای در اختیار داشتن کامل پرونده قتل‌های بیجه هستیم تا بتوانیم به یک نگاه کاملاً درست و کارشناسانه برسیم.

حیدری در پایان گفت: به لحاظ زمانی قتل‌های «بیجه» در سال ۸۳ و در منطقه پاکدشت رخ داده که بیش از ۱۷ کودک و ۳ بزرگسال را قربانی کرد که از پرونده او به عنوان بزرگ‌ترین پرونده جنایی هفتاد و یک سال اخیر ایران نام می‌برند که به شدت افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داد و به همین دلیل ساختن مستند در مورد این سوژه حساسیت‌های خاص خود را دارد و ما باید موارد متعددی را مدنظر قرار دهیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *