برگزاری مسابقات فوتسال سندروم داون کشور در سیرجان

برگزاری مسابقات فوتسال سندروم داون کشور در سیرجان

 

در این دوره از مسابقات که شامگاه شنبه با حضور ۲هزار تماشاگر انجام شد ، تیم هایی از تهران، گیلان، قزوین و سیرجان شرکت داشتند .

این مسابقات که به منظور ترویج نشاط ،شادی و توجه به توانمندیهای افراد دارای سندرم داون انجام گرفت با اجرای نامه های فرهنگی و هنری همراه بود و کودکان سندرم داون به اجرای سرود پرداختند که با تشویق و استقبال گرم و پر شور تماشاچیان همراه شد.

در این مسابقات دوستانه و تعاملی تیم های قزوین ،سیرجان ،رشت، لاهیجان وت هران به ترتیب مقام های اول تا پنجم را بدست آوردند.

همچنین در این مراسم که با حضور تمامی خانواده های دارای فرزند سندرم داون همراه بود ، افراد دارای سندرم داون کانون سندرم داون ایران (تهران) به اجرای نمایش های افسانه دشت بی باران، افسانه تله ماهی و نمایش شورایی ما همه آدم هستیم به کار گردانی رسول حق شناس پرداختند.

مسابقات فوتسال سندروم داون
تریزومی ۲۱ یا سندرم داون یک اختلال تعدادی کروموزومی است کودکان مبتلا به این سندرم دارای یک کروموزوم اضافه ۲۱ نسبت به افراد عادی هستند و از ویژگی های ظاهری این سندرم می توان به مواردی چون تاخوردگی پوستی در پلک بالایی، قد نسبتا’ کوتاه، دست های پهن و انگشتان کوتاه، صورت پهن و گرد، زبان پهن و دراز که صحبت کردن را مشکل می سازد، کند ذهنی، عقب ماندگی ذهنی، کم خونی، اختلالات قلبی، مشکلات شنوایی، مشکلات بینایی و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

کرمان

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *