برگزاری تمرینات ورزشکاران المپیکی به صورت مجازی

برگزاری تمرینات ورزشکاران المپیکی به صورت مجازی
برگزاری تمرینات ورزشکاران المپیکی به صورت مجازی

به گزارش ایسناو به نقل از  کمیته ملی المپیک، بعد از شیوع گستره بیماری کرونا و تعطیلی باشگاه ها و اردوی تیم‌های ملی، تمرینات اردونشینان رشته های المپیکی برای حضوری قدرتمند در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ تحت الشعاع قرار گرفت و کار تا جایی پیش رفت که کمیته بین المللی المپیک تصمیم به تعویق یک ساله بازی‌ها گرفت تا پروسه مسابقات کسب سهمیه مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

در همین زمینه و به منظور حفظ آمادگی ۵۲ ورزشکاری که تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند و همچنین ورزشکارانی که باید در رویدادهای کسب سهمیه شرکت کنند پیشنهاد برپایی کمپ تمرینی مجازی از سوی پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی به نصرالله سجادی، سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو مطرح و مقرر شد این پیشنهاد در نشستی با مسئولان کمیته و آکادمی ملی المپیک، کارشناسان و برخی مدیران کمیته و آکادمی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این نشست عصر روز گذشته و با حضور سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته، کیکاوس سعیدی دبیرکل، نصرالله سجادی سرپرست کاروان، رضا قراخانلو رئیس آکادمی، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، تقوی رئیس مرکز پزشکی آکادمی، واعظ موسوی رئیس مرکز روانشاسی، بهرامی نژاد رئیس مرکز سنجش و اندازه گیری، محمود عبداللهی مدیر روابط عمومی، فرید فتاحیان مدیر امور بین الملل کمیته ، میر مشاور رئیس، علینژاد مشاور آکادمی، عطارد مسئول بخش تغذیه آکادمی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر سجادی گزارشی از روند فعالیت های کادر سرپرستی و ارتباط مستقیم و مستمر کمیته ملی المپیک با فدراسیون‌های المپیکی، کادر فنی و ورزشکاران خبر داد و گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای کاروان اعزامی ارائه داد.

وی سپس به تشریح طرح پیشنهادی پیمان فخری پرداخت و هدف از اجرای این طرح را تقویت روحیه، ایجاد انسجام هر چه بیشتر بین کاروان اعزامی و حفظ شرایط موجود و جلوگیری از افت بدنی ورزشکاران عنوان نمود.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی نیز با تاکید برنتیجه بخش بودن طرح پیشنهادی عنوان داشت: همه به خوبی می دانیم که شرایط موجود که به دلیل شیوع بیماری کرونا بوجود آمده نه تنها برنامه های تمرینی ورزشکاران بلکه نوع و سبک زندگی آنان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

ورزشکاران مانند قبل زمان و برنامه مشخص و منظمی برای تمرین و استراحت ندارند و همین موضوع نگرانی‌هایی را برای ما، کادر فنی و خود ورزشکاران ایجاد کرده که به همین منظور تصمیم بر این گرفتیم تا طرحی تحت عنوان کمپ تمرینی مجازی را ایجاد و با تمرینان آنلاین در ساعات مشخص ضمن ایجاد تحرک و نشاط در ورزشکاران از افت آمادگی بدنی و روحی آنها جلوگیری کنیم.

برای این طرح از چندین متخصص و مربی دارای علم روز مشاوره گرفته ایم و در صورت تایید می توانیم کمک حال خوبی برای کادر فنی تیم‌های ملی بوده و تا حدودی از دغدغه آنان بکاهیم.

صالحی امیری با تاکید به بررسی همه جانبه طرح پیشنهادی اظهار کرد: با کلیات طرح موافقم و در صورت تایید دوستان حمایت خواهیم کرد. ضمن اینکه پیشنهاد می کنم کلاس‌های آموزشی آنلاین و مستمردر زمینه های مختلف از جمله روانشناسی، تغذیه، دوپینگ و غیره را نیز هم برای کادر فنی و هم ورزشکاران ایجاد کنند.

وی ادامه داد: آکادمی ملی المپیک پس از بازسازی در تمامی زمینه ها امکان این را هم دارد که در صورت تایید ستاد مقابله با بیماری کرونا و جمع بندی این گروه با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت برنامه ریزی شده و دوره ای میزبان تمرینات رشته های اعزامی به المپیک باشد.

هدف ما کاهش دغدغه مسئولان فدراسیون، کادر فنی و ورزشکاران اعزامی به المپیک و مسابقات کسب سهمیه است که در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

همچنین طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه برنامه مطرح شده بسیار خوب و مفید است افزود: پیشنهاد می شود تا برای هرچه بهتر شدن این طرح جلساتی با روسای فدراسیون های المپیکی برگزار کنید تا براساس نیاز ورزشکاران در هر رشته برنامه کامل تری ارائه شود.

وی ادامه داد: همچنین برای تکمیل شدن برنامه پس از برگزاری چند جلسه حتما از ورزشکاران نظرسنجی شود و این ارزشیابی مدام پیگیری شود تا کمبودها و نیازهای ورزشکاران در ادامه جلسات برآورده شود.

کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ضمن تشکر از پیگیری ها و تلاش های سجادی و همچنین طرح کمپ تمرین مجازی برای حفظ آمادگی جسمانی و ارتقای شرایط روانی  برای ورزشکاران اظهار کرد: پیشنهاد می کنم که با در نظر گرفتن شرایط و مقراراتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده اند دوره های تمرینی مقدماتی بدون حضور حریف تمرینی و با حفظ فاصله و رعایت موارد ایمنی برای ورزشکاران را با شیب ملایم آغاز کنیم تا زمانی که به مرور به اوج آمادگی برای المپیک ۲۰۲۰ برسند. به خصوص اینکه در این شرایط حفظ آمادگی فعلی ورزشکاران بسیار اهمیت دارد.

قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک در ادامه نشست اظهار کرد: آکادمی ملی المپیک به طور کامل آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه روان شناسی، تغذیه، پزشکی و حتی تمرینات فیزیکی به ورزشکاران المپیکی و در انتظار کسب سهمیه المپیک بر اساس خواسته سرپرست کاروان اعزامی به المپیک و مرکز نظارت بر تیم های ملی است.

در خاتمه مقرر شد تا یکشنبه آینده با برگزاری جلسه ای جمع بندی نهایی در این زمینه صورت پذیرد.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار ورزشی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *