برنامه یحیی برای دفاع از قهرمانی پرسپولیس!

 

برنامه یحیی برای دفاع از قهرمانی پرسپولیس!

 

به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس برای نقل و انتقالات ۷ بازیکن را به خدمت گرفت و حضور قدرتمندانه ای در پنجره تابستانی داشت و هواداران نیز از عملکرد باشگاه راضی به نظر می‌رسیدند اما چند اتفاق مهم سبب شد تا سرخ ها در چالش های سختی قرار بگیرند.

جدایی بیرانوند، خلیل زاده، ترابی و علیپور ضربه سختی را بر پیکره تیم قهرمان وارد کرد اما آن ها همچنان تیمی پرستاره هستند که بالقوه، مدعی اول عنوان قهرمانی محسوب می‌شوند. در ادامه نقل و انتقالات سرخ ها و همچنین وضعیت ترکیب این تیم را بررسی می‌کنیم:

* ورودی و خروجی؛ اتفاقات دردسرساز در دفاع
سرخ های تهرانی در چند روز منتهی به لیگ قهرمانان آسیا توانستند ۷ بازیکن را به خدمت بگیرند و به استقبال حریفان غربی بروند. خریدهای یحیی در پست های دروازه بان (حامد لک)، مدافع چپ (سعید آقایی)، هافبک دفاعی (میلاد سرلک)، هافبک کناری (علی شجاعی و احسان پهلوان) و مهاجم نوک (عیسی آل کثیر و آرمان رمضانی) بود. در فهرست خروجی هم نام یک دروازه بان، دو مهاجم و یک هافبک دیده می‌شد اما جدایی شجاع خلیل زاده و محمد نادری معادلات را برهم زد و باعث شد تا توازن پرسپولیس بهم بخورد.

خریدهای پرسپولیس؛ دو مهاجم، سه هافبک، یک مدافع و یک دروازه بان

* ترکیب احتمالی؛ برنامه یحیی چیست؟
جدایی دو مدافع و احتمال قطع همکاری با محسن ربیع خواه و محمد انصاری سبب شده تا پرسپولیس در خط دفاعی دچار ضعف باشد و تنها شیری (نعمتی)، حسینی، کنعانی و آقایی را در خط دفاعی داشته باشد اما در بقیه پست ها اوضاع متفاوت است.

۱) اگر انتخاب یحیی سیستم چهار-چهار-دوی خطی باشد، باید از بین سرلک، کامیابی نیا و نوراللهی دو بازیکن را برگزیند و سپس برای پست هافبک چپ از بین عالیشاه، امیری و پهلوان به یکی بازی بدهد و در سمت راست هم علی شجاعی و بشار رسن در دسترس خواهند بود. در خط حمله نیز بسته به نیاز او، عیسی آل کثیر، مهدی عبدی، آرمان رمضانی و وحید امیری حضور خواهند داشت‌.

پرسپولیس با ۴۴۲ خطی؛ سه جانشین برای بشار

۲) آپشن در دسترس بعدی، استفاده از ترکیب لوزی در خط هافبک است که در آن صورت احتمال دارد یحیی یک هافبک دفاعی خود را بیرون بگذارد اما عملکرد مطلوب نوراللهی در فرایند هجومی تیم سبب شده تا همچنان بازیکنی مورد اعتماد باشد. در کنار او نعمتی شاید انتخاب ویژه ای باشد و جلوتر از آن ها کسی بهتر از بشار برای یحیی نخواهد بود. در خط حمله نیز همان ترکیب ثابت میتواند استفاده شود؛ با این توضیح که استفاده از هافبک هجومی، امکان بهره بردن همزمان از دو مهاجم نوک را فراهم خواهد کرد.

یک انتخاب جالب؛ آیا یحیی مثل برانکو ریسک می‌کند؟

۳) یک انتخاب جذاب دیگر استفاده از سه مهاجم است که پرسپولیس را در موقعیت ویژه ای قرار میدهد. در این صورت میتوان متصور بود که پهلوان، بشار، امیری، شجاعی و حتی نعمتی در ترکیب اصلی قرار گیرند. نکته مهم برای پرسپولیس این است که اگر آل کثیر تبرئه نشود، سرخ ها تا نوروز نمی‌توانند او را همراه داشته باشند. بنابراین مهدی عبدی مهاجم نوک پرسپولیس خواهد بود.

همه عناصر هجومی در ترکیب؛ هجومی ترین پرسپولیسِ ممکن!

به نظر شما برنامه یحیی برای لیگ بیستم چه خواهد بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *