برنامه راهبردی – عملیاتی چهارساله دیوان محاسبات کشور ارائه شد

برنامه راهبردی – عملیاتی چهارساله دیوان محاسبات کشور ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی به تشریح موضوعات مطروحه در دهمین جلسه شورای معاونین و مشاورین مجلس شورای اسلامی پرداخت.

نگاهداری مهمترین موضوع مطرح شده در این جلسه را اصلاح خطوط اقتصاد کشور از طریق اصلاح ساختار بودجه با هدف رفع بیماری مزمن کسری بودجه عنوان داشت.

وی افزود: در این جلسه که معاونین مجلس، رؤسای دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌ها و دستیاران و مشاورین رئیس مجلس حضور داشتند، برنامه راهبردی – عملیاتی چهارساله دیوان محاسبات کشور ارائه شد.

نگاهداری ادامه داد: «دیوان فنآورانه مردم پایه» شعار محوری دیوان محاسبات کشور در دوره جدید عنوان شده است که با رویکردهای تحولی در سه سطح تحول در درون دیوان، تحول در حسابرسی دستگاهی و تحول در سطح ملی دنبال خواهد شد که لزوم توجه به حسابرسی مبتنی بر عملکرد، برخط شدن نظارت، توجه به فرهنگ سازمانی دیوان و ارائه گزارش‌های مدیریتی کاربردی، تفریغ بودجه اثربخش و به موقع از جمله رویکردهای تحولی درون دیوان در نظر گرفته شده است.

رئیس حوزه ریاست مجلس توسعه دامنه حسابرسی، کمک به مدیران در شرایط تحریم و حمایت از مدیران ریسک پذیر، گزارشگری و رسیدگی به خسارت ناشی از ترک فعل و پیگیری اصلاح ساختار بودجه و بودجه ریزی عملکرد را از جمله رویکردهای تحولی در سطح حسابرسی دستگاهی و توجه به سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نقش آفرینی فعال در تصمیم سازی مصوبات مجلس شورای اسلامی، محیط قانونی و بسط ید دیوان محاسبات و نظارت مردم پایه را از جمله محورهای مهم رویکردهای تحولی در سطح ملی برشمرد.

 

اخبار سیاسی |


منتشر شده

در

اخبار سیاسی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *