برف و باران کشور را فرا می گیرد

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: با ورود سامانه بارشی به کشور از بعد ازظهر امروز (۵ اسفند) بارش برف در استان‌های جنوب غرب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل و ارتفاعات استان‌های تهران، مازندران، قزوین، البرز و غرب اصفهان پیش‌بینی می‌شود همچنین رگبار و رعد و برق و وزش باد در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، جنوب همدان و کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت.

امروز همچنین بارش باران گاهی همراه با رعد و برق در چهارمحال و بختیاری و نوار غربی اصفهان، مرکزی و قم دور از انتظار نیست.

بر اساس این اطلاعیه فردا (۶ اسفند) بارش برف را در استان‌های اردبیل، کردستان، همدان، شرق لرستان، شمال استان‌های چهار محال وبختیاری، کرمانشاه و ارتفاعات استان‌های تهران، مازندران، البرز، قزوین، سمنان، گیلان، غرب اصفهان و ارتفاعات  کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان خواهیم داشت.

در استان‌های ایلام، کرمانشاه، شمال غرب فارس، خوزستان، لرستان، همدان، اصفهان، چهار محال وبختیاری و  کهگیلویه و بویراحمد، رگبار و رعد و برق و وزش باد با احتمال تگرگ وجود دارد.

بارش باران نیز در استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، سمنان، تهران، قم، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، مرکزی و زنجان طی این روز ادامه خواهد داشت.

روز چهارشنبه (۷ اسفند) بارش برف و باران در استان‌های کرمانشاه، کردستان، شرق لرستان، همدان، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، تهران، البرز، سمنان و شمال غرب فارس دور از انتظار نیست و رگبار و رعد و برق و وزش باد با احتمال تگرگ در خوزستان، شمال فارس، لرستان و ایلام پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی فردا در استان‌های یزد و شمال خراسان جنوبی بارش باران خواهیم داشت و روز پنجشنبه (۸ اسفند) بارش برف و باران در خراسان رضوی خواهیم داشت.

از اینرو به دلیل فعالیت این سامانه بارشی در کشور لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، کولاک برف و کاهش دید به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه پیش‌بینی می‌شود بنابراین در تردد شهری و جاده‌ای احتیاط شود و خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز شوند.

سازمان هواشناسی همچنین در ادامه اطلاعیه خود از وزش باد شدید طی فردا (۵ اسفند) در استان‌های اردبیل، گیلان و خوزستان و پس‌فردا (۶ اسفند) در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، شمال بوشهر، فارس، کرمان، خوزستان و جنوب اصفهان خبر داده است. روز چهارشنبه (۷ اسفند) نیز وزش باد شدید را در استان‌های فارس، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال بوشهر، شرق سمنان، کرمان و شرق هرمزگان خواهیم داشت.

طی روز پنجشنبه (۸ اسفند) نیز وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی کرمان رخ می‌دهد بنابراین احتمال آسیب به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *