برف و باران در آسمان ایران/ جزئیات تعطیلی مدارس و وضعیت جاده‌ها

خبرگزاری مهر گروه استان‌ها: به‌دنبال ورود سامانه جدید بارشی به کشور و بارندگی و سرمای هوا، شاهد مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی در نقاط مختلف کشور و تعطیلی مدارس هستیم که در این گزارش آخرین وضعیت جاده‌ها و تعطیلی مدارس مناطق مختلف کشور اعلام می‌شود.

برخی از مدارس تبریز در روز چهارشنبه تعطیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخی مدارس تبریز در روز چهارشنبه تعطیل شد، گفت: مدارس استثنایی، پیش دبستانی، ابتدایی و دوره اول متوسطه شهری و روستایی تعطیل است.

جعفر پاشایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی بارش سنگین برف در شهرستان تبریز و برابر بررسی و هماهنگی‌های به عمل آمده با نهادهای مسئول به لحاظ برودت شدید هوا فردا چهارشنبه در نواحی پنجگانه تبریز مدارس استثنایی، پیش دبستانی، ابتدایی و دوره اول متوسطه شهری و روستایی شیفت صبح تعطیل است.

وی ابراز داشت: مدارس دوره دوم متوسطه نیز با یک ساعت تأخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

پاشایی افزود: این تصمیم همچنین به جهت عدم امکان دسترسی سرویس‌های مدارس به معابر فرعی برای جابه‌جایی دانش آموزان و به منظور جلوگیری از نارسایی و تصادفات احتمالی اتخاذ شد.

وی در خصوص جبران این تعطیلی‌ها نیز گفت: برنامه‌ریزی لازم برای جبران روزهای تعطیل انجام خواهد گرفت.

تعطیلی همه مدارس ۴ شهرستان لرستان

بر اساس اطلاعیه جدید آموزش‌وپرورش لرستان همه مدارس ۴ شهرستان ازنا، الیگودرز، سلسله و دلفان و مدارس نوبت صبح دیگر شهرهای استان طی فردا چهارشنبه تعطیل اعلام شدند.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بنا به تصمیم جدید ستاد مدیریت بحران استان به اطلاع هم استانی‌های عزیز می‌رساند فردا چهارشنبه ۲۳ بهمن تعطیلی و اعلام با تأخیر فعالیت آموزشی مدارس استان به شرح ذیل است:

در پلدختر و معمولان مدارس ابتدایی نوبت صبح تعطیل و فعالیت آموزشی مدارس متوسطه اول و دوم با یک ساعت تأخیر از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

تمامی مدارس الیگودرز، ازنا، سلسله و دلفان و مدارس آموزش و پرورش عشایری استان فردا در ۲ نوبت صبح و عصر تعطیل هستند.

تمامی مدارس مابقی شهرستان‌ها و مناطق لرستان در نوبت صبح تعطیل هستند.

بارش برف برخی از مدارس گلستان را تعطیل کرد

آموزش و پرورش گلستان اعلام کرد، برخی از مدارس استان به دلیل بارش برف و برودت هوا تعطیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، آموزش و پرورش گلستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بر اثر بارش شدید برف و یخبندان تعدادی از مدارس شهرستان آزادشهر و شیفت صبح روستای زیارت گرگان تعطیل شد.

بر اساس مصوبه مدیریت بحران شهرستان آزادشهر، تعدادی از مدارس این شهرستان، فردا چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شد.

مدارس در همه دوره‌های تحصیلی از پادگان نوده تا خوش ییلاق که شامل روستاهای وطن، نرگس چال، رحیم آباد، رودبار قشلاق، فارسیان، تیل آباد، خوش ییلاق، کاشیدار، نراب، وامنان و سیب چال است، تعطیل شد.

در شهرستان گرگان هم مدارس شیفت صبح روستای زیارت تعطیل است.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که سایر مدارس استان تا اطلاع ثانوی تعطیل نیست.

مدارس ابتدایی استان البرز چهارشنبه تعطیل شد

مهدهای کودک و مدارس ابتدایی استان البرز در نوبت صبح فردا چهارشنبه تعطیل اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویش پور، معاون امور عمرانی استانداری البرز اعلام کرد: با توجه به برودت هوا و لغزندگی خیابان‌ها؛ مهدهای کودک، پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهرستان‌های کرج، فردیس، نظرآباد، اشتهارد و ساوجبلاغ فردا در نوبت صبح تعطیل است.

مدارس طالقان و آسارا چهارشنبه تعطیل شد

مدارس شهرستان طالقان و آسارا به دلیل وقوع یخبندان فردا چهارشنبه تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرده است؛ بر اساس تصمیم مدیریت بحران استانداری البرز، به دلیل یخبندان و برودت هوا تمامی مدارس شهرستان طالقان و بخش آسارا روز چهارشنبه بیست و سوم بهمن ماه ۹۸ تعطیل است.

تمامی مقاطع تحصیلی دماوند و رودهن روز چهارشنبه تعطیل شد

به دلیل برودت هوا و با تصمیم ستاد مدیریت بحران دماوند تمامی مقاطع تحصیلی مدارس دماوند و رودهن روز چهارشنبه ۲۳ بهمن تعطیل شد.

مجید صفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به کاهش شدید دمای هوا و با تصمیم ستاد مدیریت بحران دماوند تمامی مقاطع تحصیلی رودهن و دماوند در نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شد.

فرماندار دماوند افزود: پیش از این مراکز پیش دبستانی و ابتدایی دماوند و رودهن تعطیل اعلام شده بود.

تمامی مدارس کردستان روز چهارشنبه ۲۳ بهمن تعطیل شدند

با توجه به کاهش شدید دمای هوا و با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان کردستان تمامی مدارس این استان در کلیه مقاطع تحصیلی در نوبت‌های صبح و عصر تعطیل اعلام شد.

آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش شدید دما و برودت هوا، بر اساس پیشنهاد آموزش و پرورش و تصمیم مدیریت بحران استان و موافقت استاندار محترم کردستان، فردا چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه ۹۸ کلیه مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی سراسر استان کردستان در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام می‌گردد.

کاهش شدید دمای هوا در استان کردستان از سه روز گذشته آغاز شده و امروز سه‌شنبه نیز بعضی از شهرهای استان کردستان دمای هوای منهای ۲۰ درجه را تجربه کردند.

تعطیلی و تأخیر در فعالیت آموزشی مدارس بروجرد

روابط عمومی آموزش و پرورش بروجرد با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات تأخیر در فعالیت آموزشی مدارس در روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه را اعلام کرد.

بر این اساس، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهر بروجرد و روستا در نوبت صبح به علت برودت هوا، یخبندان، لغزنده بودن خیابان‌ها و معابر تعطیل است.

همچنین فعالیت آموزشی در مدارس متوسطه اول و دوم و هنرستان‌های شهر و روستا از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

انسداد راه ۲۵۰ روستای شهرستان «دلفان»

حشمت بهمنی گفت: بر اثر بارش سنگین برف که از دیروز در این شهرستان آغاز شده راه ارتباطی ۲۵۰ روستا قطع شده است.

وی یادآور شد: راه‌های اصلی و گردنه‌های برف‌گیر در این شهرستان باز هستند و تردد در آن‌ها جریان دارد.

فرماندار دلفان خاطرنشان کرد: ارتفاع برف در داخل شهر نورآباد به ۲۵ سانتی متر رسیده است.

مدارس برخی مناطق مازندران روز چهارشنبه تعطیل است

براساس اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش استان روز چهارشنبه مدارس همه مقاطع شهرستان کلاردشت و مرزن آباد به دلیل بارش برف، یخبندان و سرمای هوا تعطیل خواهد بود.

همچنین دیگر مدارس شهرستان‌ها و مناطق استان فردا دایر است و هرگونه افزایش تعطیلی مدارس شهری و روستایی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز در چهار هزار و ۹۰۰ مدرسه در مازندران تحصیل می‌کنند.

ناپایداری جوی و کاهش حدود ۲۰ درجه‌ای دما بسیاری از مناطق مازندران را سفیدپوش کرد.

ارتفاع برف در بالادست رامسر به یک متر رسید

محمد آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر از بارش حدود یک متری برف در بالادست و مناطق کوهستانی رامسر خبر داد و از مردم خواست تا از سفرهای غیرضروری و تردد در محورهای کوهستانی پرهیز کنند.

آزاد گفت: در پایین دست و جلگه نیز از بارش برف به بیش از ۳۰ سانتی متر به بالا بر روی زمین نشسته است.

وی با تاکید برپرهیز از تردد و سفرهای غیرضروری در مناطق کوهستانی نظیر جنت رودبار و جواهرده اظهار داشت: در حال حاضر جاده‌های اصلی باز است ولی برای تردد داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

آزاد افزود: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و اخطارهای صادره جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تشکیل و اعضای ستاد مدیریت بحران در حال آماده‌باش کامل هستند و طبق پیش بینی‌های هواشناسی بارش برف تا امشب ادامه و در روزهای آتی هم شاهد یخبندان خواهیم بود.

مدارس استان همدان فردا تعطیل شد

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد به علت برودت هوا، کاهش شدید دما و یخبندان تمامی دوره‌های تحصیلی در سراسر استان همدان تعطیل اعلام شد.

براین اساس، مقاطع مختلف تحصیلی این استان در نوبت صبح روز چهارشنبه مورخ ۲۳ بهمن ماه جاری تعطیل اعلام شدند.

مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان فردا شنبه تعطیل شد

روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اعلام کرد کارآموزان عزیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌رساند به علت سرمای شدید و پیش بینی تشدید برودت هوا، همه کارگاه‌های آموزشی در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد در روز چهارشنبه مورخ ۲۳ بهمن ماه جاری در نوبت صبح تعطیل است.

تمامی آزمون‌ها لغو و به روز پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه جاری در همان ساعت موکول می‌شود.

بارش برف در راه‌های استان سمنان / زنجیر چرخ الزامی است

بارش برف از شامگاه دوشنبه و بامداد سه‌شنبه تاکنون سبب لغزندگی محورهای استان سمنان از جمله آهوان، دیباج، مسیرهای شمال دامغان، شهمیرزاد و فولاد محله و فیروزکوه، توسکستان و خوش ییلاق و همچنین نردین و کاشی‌دار شده است.

ارتفاع برف در برخی از محورها چشم‌گیر بوده و عوامل راهداری از شامگاه گذشته تاکنون در حال عملیات برف‌روبی و پاک‌سازی جاده هستند تا راه‌ها دچار انسداد نشود.

توصیه اکید پلیس‌راه و راهداری استان سمنان عدم حضور در جاده‌ها در صورتی عدم بروز سفرهای ضروری برای مردم است از سوی دیگر تردد در گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر استان سمنان در روز سه‌شنبه فقط با زنجیر چرخ امکان دارد.

بارش برف در محور سمنان- دامغان

محدوده آبخوری از محور سمنان- دامغان هم‌اکنون با بارش چشم‌گیر برف روبرو است و عوامل راهداری در حال پاک‌سازی جاده هستند اما یخ‌زدگی در معابر برون‌شهری استان سمنان می‌تواند سبب بروز مخاطراتی شود.

یکی از مسائل مهمی که مردم استان سمنان باید به آن دقت کنند این است که هنگام بارش برف بدترین زمان برای حضور در جاده‌ها برای تفریح، عکاسی و حتی برف‌بازی است.

این زمان درست موقع بروز مخاطرات و تصادفات بسیاری است که دوری از آن به دلیل ریسک بالا اجتناب‌ناپذیر است همچنین حضور در محورهای برف‌گیر می‌تواند در کار راهداران و عوامل امدادی نیز اختلال ایجاد کند.

ورود سامانه کم‌فشار بارشی از شامگاه گذشته سبب بارش برف در شش شهرستان از هشت شهرستان استان سمنان شده است. کاهش چشم‌گیر دمای هوا از دیگر ویژگی‌های این سامانه کم فشار است.

دمای هوای شهرهایی مانند شاهرود، مهدی شهر و میامی نسبت به هفته گذشته نزدیک به ۱۰ درجه سردتر شده‌اند.

رعایت توصیه‌ها

اطمینان از سلامت خودرو، بخاری، برف پاک کن، همراه داشتن سوخت کافی در خودرو، لباس گرم، پتو، زنجیر چرخ، نان و مقداری غذای خشک و … در زمره توصیه‌های پلیس راهور به مسافرانی است که سفر ضروری برایشان پیش آمده و قصد تردد در جاده‌های استان سمنان را دارند.

رعایت فاصله طولی، استراحت، استفاده از زنجیر چرخ و توجه به توصیه‌ها و اطلاعیه‌های راهداری و پلیس راه درباره وضعیت جاده‌ها توصیه دیگر پلیس است.

کاهش باد لاستیک‌ها برای تردد در زمین لغزنده فقط و فقط یک باور اشتباه و غیر علمی است که رانندگان باید به آن توجه داشته باشند. هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین زنجیر چرخ شود.

مدارس کرمانشاه تعطیل فردا است

ستاد بحران استان کرمانشاه اعلام کرد با موافقت بازوند، استاندار کرمانشاه به موجب گزارش هواشناسی مبنی بر برودت، کاهش شدید دما و یخبندان و جلوگیری از شیوع سرماخوردگی، همه مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و دانشگاه‌ها در شهرستانهای کرمانشاه، اسلام آباد، دالاهو، ثلاث باباجانی، جوانرود، پاوه، روانسر، هرسین، کنگاور و سنقر کلیایی، صحنه و بخش گواور فردا چهارشنبه ٢٣ بهمن ماه تعطیل است.

همچنین پیش دبستانی و مقطع ابتدایی در شهرستان‌های گرمسیری شامل سرپل ذهاب، قصرشیرین و بخش مرکزی گیلانغرب تعطیل و سایر مقاطع تحصیلی با یک ساعت تأخیر اعلام می‌شود.

۵۰ شهر گیلان درگیر بارش برف / تلاش برای رفع خاموشی‌ها ادامه دارد

ارسلان زارع با اشاره به بارش برف شدید در استان گیلان که از عصر یکشنبه آغاز شده است، اظهار کرد: در راستای هشدار اداره کل هواشناسی استان گیلان ستاد مدیریت بحران تشکیل و تصمیمات لازم برای مدیریت بحران احتمالی اتخاذ شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۰ شهر استان درگیر بارش برف هستند، افزود: ارتفاع برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی حدود ۲ متر و در مناطق جلگه‌ای همانند رشت بین ۲۰ تا یک متر است.

زارع با بیان اینکه بارش شدید برف سبب انسداد برخی محورها همانند اسالم به خلخال، پونل به خلخال، آستارا به اردبیل شده بود که با تلاش راهداران بازگشایی شد، گفت: عدم رعایت توصیه‌های پلیس راه و راهداری سبب انسداد و ترافیک سنگین در مسیر امامزاده هاشم به رشت و گرفتار شدن ۵۰۰ نفر از هموطنان در این مسیر شده است.

وی با اشاره به اینکه این هموطنان با حضور نیروهای امدادی و راهدار اسکان اضطراری شدند، تصریح کرد: در سطح شهر نیز شهرداران با بهره گیری از امکانات و تجهیزات و ماشین آلات در راستای برف روبی و پاکسازی راه‌ها در حال کار هستند.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیر ضرور در سطح معابر، محورها و جاده‌های استان گیلان، بیان کرد: بارش برف سبب ایجاد خسارت به زیرساخت‌ها در بخش برق شده که در حال حاضر برق شش درصد مشترکان گیلانی قطع است.

وی ادامه داد: ۲۵۴ اکیپ عملیاتی توزیع برق و برق منطقه‌ای در تلاش برای رفع خاموشی‌ها هستند.

همه مدارس استان گیلان فردا (چهارشنبه) تعطیل شد

روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد: به علت بارش برف و یخبندان همه مدارس مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در ۲ نوبت صبح و عصر فردا چهارشنبه ۲۳ بهمن تعطیل است.

در این اطلاعیه آمده است مدیران و عوامل اجرایی مدارس با حضور در محل خدمت و هماهنگی لازم با انجمن اولیا و مربیان برای برف روبی سقف و محوطه مدارس و مراقبت از ساختمان‌ها و اماکن اهتمام لازم داشته باشند.

فوت یک نفر براثر سقوط بهمن در رودبار / انسداد راههای مواصلاتی بخش‌ها

محمد صالح ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش برف، اظهار کرد: بارش برف که از روز گذشته در استان گیلان و شهرستان رودبار آغاز شده سبب انسداد راه‌های مواصلاتی بخش‌های شده که نیروهای راهداری و خدماتی در تلاش برای بازگشایی این راه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در رشته رود حدود دو متر رسیده است، افزود: متأسفانه امروز در پی سقوط بهمن در روستای رشته رود بالای بخش مرکزی رودبار سه واحد مسکونی زیر بهمن دفن شد که یک نفر در این حادثه جان باخت و از سرنوشت دیگر ساکنان خبری در دست نیست.

فرماندار رودبار با اشاره به حضور سه دستگاه بولدوزر و یک دستگاه لودر در این منطقه، گفت: متأسفانه ترافیک شدید منطقه و ارتفاع حدود ۲ متری برف خدمات را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری و مساجد شهرستان رودبار آمادگی لازم برای اسکان اضطراری مسافران را دارد.

اسکان اضطراری ۲۵۰۰ در راه مانده توسط هلال احمر گیلان

مهدی ولی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز بارش برف در استان گیلان تاکنون به دو هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان و مسافران در راه مانده در مسیر قزوین به رشت، امامزاده هاشم به رشت، سراوان به فومن امدادرسانی شده است، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر تا عادی شدن شرایط به امداد رسانی خود ادامه می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۵ پایگاه ثابت و سیار و ۱۶ شعبه این جمعیت در سطح شهرستان‌های استان گیلان اقدام به امدادرسانی می‌کنند، گفت: ۳۵۰ نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان در عملیات‌های مختلف از آغاز بارش برف اقدام به کمک به هموطنان و شهروندان کرده‌اند.

محور ارتباطی کوهرنگ – مسجد سلیمان مسدود شد

مرتضی زمانپور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه محور ارتباطی کوهرنگ – مسجد سلیمان در پی بارش برف و وجود کولاک مسدود شد، اظهار کرد: هم اکنون کولاک شدید در گردنه‌های چری و شاه‌منصوری این محور ارتباطی وجود دارد و این محور مسدود است.

وی بیان کرد: دید افقی در برخی محورهای شهرستان کوهرنگ در پی وجود کولاک کاهش یافته ست.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مسافران از سفر به مناطق مرتفع شهرستان کوهرنگ پرهیز کنند.

دمای هوای خوزستان به زیر صفر رسید

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق نقشه‌های هواشناسی آسمان استان تا اواخر امشب قسمتی تا نیمه‌ابری همراه با رگبار و رعد و برق در مناطق شمال، شمال شرق و شرقی استان پیش‌بینی می‌شود. از صبح فردا تا جمعه نیز جوی پایدار مورد انتظار است.

وی افزود: تا اواخر امروز همچنان در مناطق شمالی شمال شرقی و شرقی استان بارش برف در ارتفاعات و شهرهای مرتفع استان پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ایذه ۰.۰۱ و دهدز ۰.۳ بارش در استان ثبت شده است که در شهر ایذه شاهد بارش برف بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: دمای هوای برخی مناطق استان از جمله دهدز ۵.۲-، ایذه ۳-؛ اهواز، دزفول، گتوند ۲-؛ امیدیه، حسینیه، بستان، شوش، لالی ۱-؛ رامهرمز، ماهشهر، مسجدسلیمان ۰؛ شوشتر، بهبهان، هندیجان؛ آغاجاری، شادگان ۲ سانتی‌گراد رسیده است.

سبزه زاری ادامه داد: این پدیده تقریباً در ۳۰ سال گذشته خوزستان بی‌نظیر و بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان بیان داشت: از پنجشنبه تا جمعه روند کاهش دما حدود ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد در استان مورد انتظار است.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آغاجاری با ۱۸.۹ درجه و دهدز با ۵.۲- درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای خوزستان گزارش شده‌اند.

سبزه زاری با اشاره به اینکه دمای هوای اهواز در ساعت ۴ صبح به اوج خود رسیده است، گفت: طی همین مدت اهواز حداکثر و حداقل ۱۴.۴ و ۲- درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

بارش برف و کولاک شدید ۶ جاده زنجان را مسدود کرد

محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه با توجه به بارش برف شدید و کولاک شدید، ۶ محور اصلی استان زنجان مسدود است، گفت: محورهای زنجان به دندی، زنجان به طارم، تهم به چورزق، دندی به تخت سلیمان، نیک پی به ماهنشان و ابهر به خدابنده مسدود است.

وی اظهار کرد: بارش برف و کولاک تا اواخر امروز ادامه دارد.

مسئول مرکز مدیریت راههای استان زنجان، با بیان اینکه راهداران در حال بازگشایی جاده‌های مسدود هستند ولی تداوم کولاک دوباره باعث انسداد جاده‌ها می‌شود، گفت: راهداران در تمام جاده‌های استان زنجان حضور داشته و فعالیت می‌کنند و از شهروندان درخواست می‌شود در جاده‌ها تردد نکنند.

محمدی ابراز کرد: با توجه به بارش برف و کولاک رانندگان در گردنه‌های کوهستانی به هیچ وجه تردد نکنند چرا که احتمال وقوع حادثه وجود دارد.

دمای اردبیل به ۱۴ درجه زیر صفر می‌رسد

سیاوش محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت جوی استان اردبیل عنوان کرد: سامانه بارشی و سردی که از روز شنبه وارد استان شده بود تا امروز موجب کاهش محسوس دما و بارش قابل ملاحظه برف و باران در سطح استان شد.

به گفته وی در صبح امروز کمترین دما از ایستگاه نمین با ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شد و در اردبیل نیز دما به ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از زمان شروع فعالیت این سامانه تا کنون بیشترین بارش برف از شهرستان خلخال با ارتفاع ۷۷ سانتیمتر گزارش گردیده است.

محمدی ادامه داد: با توجه به وزش باد و کولاک برف طی دیشب ارتفاع برف در برخی مناطق شهرستان خلخال بیش از یک متر نیز گزارش شد.

وی یادآور شد: ارتفاع برف در آلوارس سرعین ۶۴ سانتیمتر، شهر سرعین ۲۸ سانتیمتر، نمین ۲۵ سانتیمتر و نیارق شهرستان نمین ۶۰ سانتیمتر، مشگین شهر ۳۰ سانتیمتر و باران سنجی موئیل مشگین شهر ۵۰ سانتیمتر، شورگل شهرستان بیله سوار ۳۳ سانتیمتر و ایستگاه بارانسنجی برزند گرمی به ۳۰ سانتیمتر رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل عنوان کرد: از حوالی ظهر امروز از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد ولی از اوایل شب با توجه به وزش بادهای تند در سطح استان کولاک برف و یخبندان را در محورهای مواصلاتی استان شاهد خواهیم بود.

محمدی ادامه داد: پیش بینی می‌شود طی امشب تا صبح چهارشنبه دمای هوا در مناطق جنوبی استان تا ۱۷ درجه سانتیگراد زیر صفر، در مناطق مرکزی تا ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر و در مناطق شمال تا سه درجه سانتیگراد زیر صفر نیز برسد.

تردد در راه‌های البرز جریان دارد

گودرز محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت راه‌های استان البرز اظهار کرد: در پی بارش شدید برف که از عصر دوشنبه آغاز شد و تا ساعت ۵ صبح سه شنبه ۲۲ بهمن ادامه داشت، در تمامی محورهای مواصلاتی بارش برف و کولاک وجود داشت.

وی افزود: با تلاش راهداران، برفروبی و نمک پاشی همزمان انجام شد و هیچ‌گونه انسدادی در محورهای البرز وجود نداشت، در حال حاضر نیز تردد در همه محورها در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز بیان کرد: در حال حاضر تردد در محورهای کوهستانی با زنجیر چرخ انجام می‌شود.

محمودی با اشاره به اینکه ۲۰۰ راهدار با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات مشغول خدمات رسانی به مردم هستند، گفت: پس از پاکسازی کامل راه‌های اصلی، راهداران در حال برفروبی راه‌های روستایی هستند.

کولاک برف در جاده چالوس / تردد جریان دارد

گودرز محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت کنونی محورهای ارتباطی استان البرز به دنبال بارش برف، اظهار کرد: از غروب امروز بارش برف به صورت متناوب در تمامی محورهای ارتباطی استان آغاز شده است.

وی در ادامه گفت: ۲۰۰ نفر از همکاران ما در ۱۲ راهدارخانه با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در آماده باش کامل به سر می‌برند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز در ادامه با بیان اینکه از زمان شروع بارش برف چند نوبت نمک پاشی در محورهای مختلف استان انجام شده است، گفت: نیروهای راهداری نیز آماده ارائه خدمات لازم به خودروهایی هستند که در این محورها تردد می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر با وجود بارش برف خوشبختانه تردد در تمامی محورهای ارتباطی استان در جریان است و هیچ اختلالی در تردد نداریم، تلاش می‌کنیم تا با انجام عملیات راهداری بتوانیم همچنان محورها را برای تردد باز نگهداریم.

محمودی تأکید کرد: از مردم درخواست می‌شود امشب و فردا از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت تردد در محورهای برف‌گیر استان البرز حتماً از زنجیر چرخ استفاده کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر در محورهای مختلف استان نیروهای راهداری حضور دارند و هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: با تمام توان و تلاش سعی داریم که ارائه این خدمات به صورت مستمر در تمامی محورهای البرز ادامه یابد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر در محورهای شهرستان طالقان در آزادراه تهران کرج قزوین و محور کرج چالوس شاهد بارش برف هستیم، عنوان کرد: البته در محور کرج – چالوس بارش گاهی به صورت مقطعی بوده و بعد از ساعتی مجدد آغاز شده است اما پیش بینی شده که بارش برف از اکنون تا فردا ظهر به صورت متناوب ادامه داشته باشد.

محمودی بیان کرد: در محور کرج – چالوس در حال حاضر سه پدیده را همزمان داریم که مشتمل بر کاهش شدید دما، وزش باد و بارش برف است، به همین جهت با کولاک در این محور روبرو هستیم در این راستا عملیات نمک پاشی در محور انجام شده است، از طرفی چون کاهش دما و وزش باد را داریم با نمک پاشی جلوی یخ زدگی سطح محور گرفته خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز در پایان تاکید کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه انسدادی در محورهای ارتباطی استان نداشته‌ایم و تردد به صورت روان در تمامی محورها در جریان است.

لغزندگی محورهای شرق تهران

سیاوش محبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی شرق استان تهران باز است و تردد در آنها در جریان است.

رئیس پلیس راه شرق استان تهران وضعیت تردد در محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر تردد در تمامی محورهای مواصلاتی شرق استان تهران عادی و روان است.

وی از لغزندگی محورهای مواصلاتی شرق این استان خبر داد و گفت: بارش سنگین برف سبب لغزندگی سطح محورهای مواصلاتی شده است و به همین دلیل از رانندگان می‌خواهیم، از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

محبی ادامه داد: در صورتی که هموطنان در محورهای شرق استان تهران، به ویژه محورهای کوهستانی تردد می‌کنند، لازم است، تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، در غیر این صورت از تردد آنها در این محورها ممانعت به عمل خواهد آمد.

همه مقاطع تحصیلی فیروزکوه فردا تعطیل است

مهدی یوسفی جمارانی در گفتگو با خبرنگار مهر، از تعطیلی همه مقاطع تحصیلی این شهرستان برای فردا خبر داد.

یوسفی جمارانی ضمن قدر دانی از حضور باشکوه مردم فیروزکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن با اشاره به بارش شدید برف در فیروزکوه اظهار داشت: تمام مدارس فیروزکوه در همه مقاطع تحصیلی به دلیل برودت، کاهش شدید دما و یخبندان و جلوگیری از شیوع سرماخوردگی تعطیل است.

فرماندار فیروزکوه همچنین در رابطه با وضعیت محورهای مواصلاتی افزود: همه راه‌های ارتباطی شهرستان باز و ستاد بحران و نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش هستند.

وی یادآور شد: به‌علت سرمای هوا و افزایش استفاده از حامل‌های انرژی، برای جلوگیری از افت فشار یا قطعی گاز مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

راه‌های مواصلاتی درون و برون شهری دماوند باز است

مجید صفری سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت محورهای دماوند اظهار داشت: از اواخر شب گذشته و از اوایل بامداد امروز، شاهد بارش برف در شهرستان دماوند بودیم که با حضور به موقع عوامل امدادی، شهرداری، پلیس راه، راهور و راهداری، خدمات‌رسانی خوبی انجام شد.

رئیس ستاد بحران دماوند با بیان اینکه در بامداد امروز محور هراز به دلیل بارش برف و کولاک شدید مسدود شده بود که با توجه به کاهش دما و بارش شدید برف، تمام دستگاه‌های خدماتی، امدادی و انتظامی شهرستان دماوند به صورت کامل در آماده‌باش قرار گرفتند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود و تمام جاده‌ها و محورهای مواصلاتی شهرستان دماوند به جز محور هراز، باز و تردد در حال انجام بود.

صفری از عملیات نمک‌پاشی در سطح جاده‌ها خبر داد و گفت: محور هراز که ساعتی قبل به دلیل بارش شدید برف و کولاک شدید مسدود شده بود، اکنون بازگشایی شده است و تمام راه‌های مواصلاتی درون شهری و برون شهری باز است و مشکلی برای رفت و آمد نیست.

فرماندار دماوند عنوان داشت: با توجه به کاهش دما و بارش شدید برف، تمام دستگاه‌های خدماتی، امدادی و انتظامی شهرستان دماوند به صورت کامل در آماده‌باش هستند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

محور هراز بازگشایی شد

سیاوش محبی در گفتگو با خبرنگار مهر، از بازگشایی محور هراز خبر داد و اظهار داشت: محور هراز ساعاتی قبل به دلیل بارش شدید برف و کولاک شدید مسدود شده بود، که هم اکنون این محور بازگشایی شده است.

محبی در خصوص تردد خودروهای سواری در محور هراز گفت: این ترددها در حال انجام است و فقط از تردد خودروهای سنگین جلوگیری می‌شود.

وی افزود: توصیه ما به همه مسافران و رانندگان عزیز این است که به دلیل فعالیت سامانه بارشی و بارش شدید برف، شهروندان و مسافران از سفرهای غیرضروری خودداری نمایند.

رئیس پلیس راه شرق استان تهران بیان داشت: مسافران حتماً دقت لازم را در انتخاب مسیر داشته باشند و ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه حین عبور از محورهای کوهستانی و محور هراز با احتیاط تردد کنند.

مدارس ابتدایی و پیش دبستانی پردیس چهارشنبه تعطیل است

غلامرضا حسنوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان پردیس شامل پردیس، بومهن و جاجرود در روز چهارشنبه تعطیل است.

وی اظهار داشت: این تعطیلی به دلیل برودت، کاهش شدید دما و یخبندان و جلوگیری از شیوع سرماخوردگی تعطیل است.

مدارس ابتدایی استان قزوین فردا تعطیل است

خیرالله رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به گزارش سازمان هواشناسی و با هماهنگی مدیریت بحران و تصمیم آموزش و پرورش استان به دلیل برودت هوا، کاهش شدید دما و یخبندان معابر، تمامی مدارس پیش دبستانی، دبستان و مدارس استثنایی مناطق و نواحی استان روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه در نوبت صبح تعطیل است.

وی بیان کرد: همه مقاطع تحصیلی شهرستان آوج نیز در نوبت صبح تعطیل است.

رحمانی تصریح کرد: هر گونه اطلاعیه در خصوص تعطیلی مدارس از طریق رسانه‌های رسمی و خبرگزاری‌ها و صدا و سیما اعلام می‌شود.

تمام مقاطع تحصیلی استان زنجان فردا تعطیل است

بنا به اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان، طبق تصمیم کمیته تعطیلی مدارس استان، به دلیل برودت هوا، تمام مقاطع تحصیلی مناطق و نواحی ۱۴ گانه استان زنجان در شیفت صبح وعصر روز فردا (چهارشنبه) ۲۳ بهمن ماه تعطیل است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *