برترین کشورهای جهان برای تحصیل و ساختن آینده ای روشن

تحصیل در کانادا

کانادا یکی از مهاجر پذیر ترین کشورهای جهان در دو دهه گذشته از قرن ۲۱ بوده است و افراد زیادی از سراسر جهان سودای مهاجرت به این کشور را داشته اند که برخی از آن ها موفق به این مهم گشته و برخی دیگر هنوز پشت درهای بسته باورها و یا قوانین مهاجرتی قرار دارند و موفق نشده اند که به کانادا مهاجرت نمایند. دولت کانادا برای گلچین کردن افراد متقاضی اخذ شهروندی و تابعیت کانادا، قوانین و سیستم های امتیازبندی متفاوتی تدارک دیده است تا بهترین، با استعداد ترین و مفید ترین افراد، شهروندی کانادا را بدست آورند. این سیستم های امتیازبندی در روشهای کاری و سرمایه گذاری بیشتر دیده می شوند، لذا رقابت بر سر مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق روشهای مذکور بسیار شدید است و بالطبع شانس افراد پایین تر. اما خوشبختانه مهاجرت تحصیلی و تحصیل در کانادا سیستم امتیازبندی ندارد و شما می توانید بدون رقابت با افراد از سراسر جهان موفق به اخذ اقامت تحصیلی این کشور شوید.

نظام تحصیلی کشور کانادا پیشرفته و مترقی است و دانشجویان بین المللی که از دانشگاههای این کشور فارغ التحصیل می شوند، نه تنها در خود کانادا بلکه در بسیاری کشورهای دیگر مدرک تحصیلی شان قابل قبول و ارزشمند می باشد و بر این اساس می توانند آینده روشنی برای خود ترسیم نموده و بسازند. تحصیل در کانادا علی الخصوص برای دانشجویان خارجی مشمول هزینه است و مانند دیگر کشورها نظیر اتریش، آلمان، نروژ و فرانسه رایگان نیست. البته نکته مثبت تحصیل در کانادا، گذراندن دوره ها و course های دانشگاهی به زبان انگلیسی است که مطلوب بسیاری از ما ایرانی هاست. در ادامه بهترین دانشگاههای کانادا بهمراه رنکنیگ داخلی و بین المللی شان قابل مشاهده است:

رنکینگ داخلی

رنکینگ جهانی

نام دانشگاه

۱

=۲۹

دانشگاه تورنتو

۲

=۳۵

دانشگاه مک گیل

۳

۵۱

دانشگاه بریتیش کلمبیا

۴

۱۱۳

دانشگاه آلبرتا

۵

۱۳۷

دانشگاه مونترال

۶

=۱۴۰

دانشگاه مک مستر

۷

=۱۷۳

دانشگاه واتر لو

۸

۲۱۱

Western دانشگاه

۹

۲۳۳

دانشگاه کلگری Calgary

۱۰

=۲۳۹

Queen’s University

در مورد هزینه های تحصیل در کانادا باید گفت که شهریه ها بر اساس نوع دانشگاه، رشته ای که تمایل به تحصیل در آن دارید، اینکه دانشجوی بومی هستید یا بین المللی و حتی مقطع تحصیلی شما متغییر است؛ لذا به طور دقیق نمی توان گفت که شهریه تحصیلی شما در کانادا چقدر خواهد بود؟ اما بر اساس آمار در سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ میانگین شهریه دانشجویان بین المللی در کانادا ۲۹.۷۱۴ دلار کانادا ( ۲۲.۵۰۰ دلار آمریکا) می باشد. رشته های علوم انسانی ارزان تر هستند و بطور متوسط ۵.۵۴۲ دلار هزینه بر هستند. این در حالی است که فیلدهای مهندسی و پزشکی در میان گرانترین رشته ها در کانادا هستند که متوسط شهریه آنها ۲۱.۷۱۷ دلار کانادا ( ۱۶.۴۴۶ دلار آمریکا) می باشد. برای رشته های دندانپزشکی و داروسازی نیز در همین محدوده. کورس های بیزینس و مدیریتی نیز به نسبت شهریه های کمتری دارند چیزی در حدود ۶.۸۲۷ دلار کانادا ( ۵.۱۷۰ دلار آمریکا).

در مورد هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا نیز باید گفت که بسته به شهر و ایالتی که قصد تحصیل در آن دارید و life style شما متغییر می باشد. طبعا زندگی در شهرها کوچکتر ارزانتر از شهرهای بزرگتر می باشد اما به طور میانگین چیزی در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کانادا برای این منظور می بایست کنار بگذارید. شایان ذکر است که شما می توانید بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را با گرفتن بورسیه ها، مساعدتهای مالی دانشگاه، وام های دانشجویی و همچنین کار دانشجویی جبران نمایید.

تحصیل در اتریش

یکی از بهترین کشورهای جهان نه تنها برای تحصیل، بلکه برای مهاجرت از روشهای گوناگون کشور اتریش است. خبر سورپرایز کننده این است که تحصیل در اتریش با نظام آموزشی پیشرفته و با کیفیتی که دارد حتی برای دانشجویان خارجی رایگان است. البته ذکر این نکته ضروری است که تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی در دانشگاههای خصوص این کشور امکان پذیر است و البته مشمول هزینه است. لذا شما برای تحصیل رایگان در اتریش نیاز به تسلط به زبان آلمانی با نمره مخصوص به خود (بسته به مقطعی که قصد تحصیل در آن را دارید) خواهید داشت. در زیر لیستی از بهترین و معتبر ترین دانشگاههای کشور اتریش را در سال ۲۰۲۰ ملاحظه می فرمایید :

نام دانشگاه

QS رنکینگ

THE رنکینگ

دانشگاه وین

۱۵۴

۱۳۴

دانشگاه TU  وین

۱۹۲

۳۵۱

دانشگاه اینسبروک

۲۶۶

۴۰۱

دانشگاه تکنولوژی گراتس

۳۱۱

۵۰۱

دانشگاه ژوهان کپلر شهر لینز

۴۱۲

۶۰۱

دانشگاه گراز

۵۴۱

۵۰۱

Alpen-Adria-Universität Klagenfurt

۶۰۱

۳۰۱

دانشگاه سالزبورگ

۷۵۱

دانشگاه پزشکی سالزبورگ

۲۰۱

دانشگاه پزشکی اینسبروک

۲۵۱

همانطور که گفته شد هزینه های تحصیل در اتریش تقریبا صفر است. شهریه ها برای دانشجویان اتریشی و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عضو EEA تا گذشت دو ترم صفر است و پس از گذشت دو ترم می بایست هر ترم حدود ۳۶۴ یورو بعنوان شهریه پرداخته شود. هزینه تحصیل در اتریش برای دانشجویان بین المللی از کشورهای جهان سوم که موفق به اخذ ویزا و اقامت تحصیلی اتریش شده اند، ۷۲۷ یورو بطور متوسط می باشد. هزینه های دیگری که پرداخت آن برای همه دانشجویان الزامی است نظیر شرکت در انجمن های دانشجویی و بیمه حوادث حدودا ۲۰ یورو خواهد بود.

شایان ذکر است که معافیت از پرداخت شهریهیا بازپرداخت کامل یا جزئی از شهریه در موارد خاص (به عنوان مثال برای دارندگان بورس های تحصیلی خاص، برای شرکت کنندگان در برنامه های تبادل و مشارکت دانشگاه ها، برای دانشجویان کشورهای خاص) امکان پذیر است. برای این منظور برای کسب اطلاعات بیشتر با وبسایت دانشگاه مورد نظرتان ارتباط برقرار نمایید. همچنین گفتنی است دانشجویانی که در دانشگاه علوم کاربردی اتریش (University of Applied Sciences) قصد ادامه تحصیل دارند، محق به پرداخت شهریه می باشند. تحصیل در دانشگاههای خصوصی و دانشکده های تربیت معلم نیز مشمول هزینه است که شهریه های آنها متفاوت می باشد.

هزینه های زندگی دانشجویی در اتریش نیز حسب شهری که در آن مشغول به تحصیل هستید و سبک زندگی و تفریحات شما متغییر می باشد، لکن به طور کلی هزینه های زندگی در وین که گرانتر از سایر شهرهای اتریش است برای یک نفر بدون محاسبه اجاره بها چیزی حدود ۷۰۰ الی ۹۰۰ یورو در ماه خواهد بود.

مهاجرت به استرالیا

استرالیا به دلایل مختلف از جمله انگلیسی زبان بودن، برخورداری از بسترهای صنعتی پیشرفته و رفاه مردم آن یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است. از بین روشهای مهاجرت به استرالیا آسان ترین روش، مهاجرت تحصیلی است. برای تحصیل در استرالیا و هر کشور دیگری می بایست از یکی از دانشگاهها، کالج ها و بطور کلی از یکی از مراکز علمی آموزشی پذیرش یا ادمیشن دریافت نمایید؛ سپس برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنید. برخی از معتبرترین دانشگاههای جهان در این کشور واقع شده اند و تحصیل در هر یک از این دانشگاهها می تواند آینده ای روشن را برای شما به ارمغان آورد.

نام دانشگاه

آدرس وب سایت

دانشگاه ملی استرالیا

http://www.anu.edu.au/study/information-for/international-students

دانشگاه کانبرا

http://www.canberra.edu.au/international

دانشگاه کاتولیک استرالیا

https://www.acu.edu.au/international

دانشگاه چارلز استوری

http://www.csu.edu.au/international

دانشگاه مککری

https://www.mq.edu.au/international.php

دانشگاه جنوب شرقی

http://scu.edu.au/international/

دانشگاه سیدنی

http://sydney.edu.au/future-students

دانشگاه تکنولوژی، سیدنی

http://www.uts.edu.au/future-students/international

دانشگاه وولونگونگ

https://www.uow.edu.au/future/international/index.html

دانشگاه گریفیت

http://www.griffith.edu.au/international

دانشگاه ملی استرالیا

http://www.anu.edu.au/study/information-for/international-students

نظام آموزش در استرالیا بطور کلی رایگان نیست و دانشجویان می بایست برای تحصیل خود شهریه بپردازند. هزینه های تحصیل و فی شهریه ها در مقاطع مختلف تحصیل در استرالیا به شرح ذیل است :

مقطع تحصیلی

شهریه (دلار استرالیا)

دبستان

۷، ۸۰۰الی ۳۰، ۰۰۰

دبیرستان

۴، ۰۰۰الی  ۲۲، ۰۰۰

کالج

۱۰، ۰۰۰الی ۲۰، ۰۰۰

کارشناسی

۱۰، ۰۰۰الی  ۲۵، ۰۰۰

کارشناسی ارشد

۱۵، ۰۰۰الی ۳۰، ۰۰۰

دکترا

۱۴، ۰۰۰الی ۳۵، ۰۰۰

۲۱۲۱

منبع : خبرآنلاین


منتشر شده

در

اخبار اقتصادی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *