برای کنترل کرونا باید مراکز ازدحام جمعیت کرمانشاه کنترل شود

برای کنترل کرونا باید مراکز ازدحام جمعیت کرمانشاه کنترل شود

 

محمدابراهیم الهی تبار عصر شنبه در نشست نظارت بر مصوبات ستاد کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: می طلبد که در نقاط پرجمعیت و بحرانی ورود داشته و اطلاع رسانی لازم انجام شود تا مردم هشدارها را جدی بگیرند.

وی افزود: شاید با از سرگیری فعالیت ها این تصور به وجود آمده که ویروس ضعیف شده است اما ویروس کرونا همچنان خطرناک است و مردم همواره باید هوشیار باشند.

معاون استاندار کرمانشاه با تاکید بر اطلاع رسانی و آموزش مردم با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها ادامه داد: هر دستگاه و نهادی مکلف به نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در حیطه مسوولیت خود است.

الهی تبار با اشاره به لزوم نظارت تربیت بدنی بر سالن‌های ورزشی در مورد تجمع در آرامستان‌ها نیز گفت: در مورد آرامستان‌ها و عزاداری ها باید به مردم هشدار داد و اطلاع رسانی شود چرا که این تجمعات در استان خطرآفرین است.

رییس شورای اطلاع رسانی کرمانشاه همچنین با تاکید بر تقویت جلوه های مواظبت و مراقبت بهداشتی مردم خاطرنشان کرد: می طلبد که شیوه های اطلاع رسانی تغییر پیدا کرده و رسانه ها با استفاده از محتوای اخذ شده از دانشگاه علوم پزشکی آگاهی رسانی کنند.

وی با بیان اینکه ادارات و دستگاه‌ها موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند، افزود: نیروی انتظامی استان باید برای فشار جمعیتی را که در مرکز تعویض پلاک دیده می شود فکری کند چرا که وضعیت مراکز شماره گذاری نگران کننده است.

الهی تبار همچنین با بیان اینکه ادارات صنعت معدن و تجارت و اصناف همچنان بر وضعیت پاساژهای عمومی و روزبازارها نظارت داشته باشند، ادامه داد: مدیریت ارتباطات زیرساخت نیز راهکاری برای کاهش از ازدحام جمعیت در مراکز پیشخوان فراهم کند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۷۳۴ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین وضعیت مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوتی ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ١٠ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ٢٨٢ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴٣۵ مورد بستری و ١٨۴٧ بیمار به صورت سرپایی خدمات رسانی شدند.

وی ادامه داد: با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر رسید.

منبع : خبرگزاری ایرنا

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *