برای رفع معضلات روستاها به دنبال برنامه ۵ ساله دهیاری‌ها هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه پرندوار عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران شهری، روستایی و شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ری اظهار داشت: شوراهای اسلامی در آبادانی شهرها و روستاها بسیار تاثیرگذارند.

پرندوار با بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات و معضلات کشور، توجه به روستاها است و بی توجهی و عدم برنامه ریزی دقیق برای روستاها مانع عبور از مشکلات و معضلات کشور می‌شود گفت: دهیاری‌ها نیازمند چارت سازمانی هستند تا بر اساس درجه دهیاری‌ها بتوان برای روستاها ظرفیت ایجاد کرد که متأسفانه این موضوع مهم اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌های روستایی یکی از دغدغه‌های دهیاران است افزود: در قانون برای ایمن سازی راه‌ها با مشکل مواجه هستند که نیازمند تجدید نظر است چرا که طرح‌های هادی موجود روستاها امکان توسعه مطلوب را فراهم نمی‌کند و طبق تصمیمات صورت گرفته دهیاران می‌توانند با تهیه برنامه پنج ساله در توسعه روستا مؤثر باشند.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران بیان داشت: ۲۲ دستگاه در زمینه طرح هادی درگیر هستند اما به دلیل جزیره‌ای عمل کردن برخی دستگاه‌ها این طرح هم موفق نخواهد بود و برای رفع معضلات روستاها به دنبال برنامه ۵ ساله دهیاری‌ها هستیم تا با گذراندن دوره‌های آموزشی بتوان نوسازی و بهسازی روستاها با بافت فرسوده انجام داد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *