باید جهت توسعه کشاورزی کرمانشاه از علم نوین آی‌تی استفاده می‌شود

باید جهت توسعه کشاورزی کرمانشاه از علم نوین آی‌تی استفاده می‌شود

 

 

هدایت حاتمی عصر شنبه در نشست کارگروه اشتغال استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه آی تی در مراحل مختلف نگهداری کشت، تولید، رصد و تحلیل می‌تواند به کمک کشاورزان آید، گفت: می‌توانیم از این فناوری در گلخانه ها، پرورش دام، شیلات، طیور و زراعت بهره بگیریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی در استان این بخش می‌تواند به کاهش مخصوص آمار بیکاری و رونق اقتصادی در کرمانشاه کمک کند.
حاتمی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های نظام مهندسی کشاورزی استفاده کرد، گفت: بانک ها حمایت های لازم را برای پرداخت تسهیلات به منظور ایجاد مشاغل پایدار داشته باشند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نسبت به حمل و نقل و نگهداری غلات در استان انتقاد کرد و گفت: سیستم غیراصولی حمل و نقل و نگهداری غلات در کرمانشاه هر ساله خسارت‌های بسیاری به ما وارد می کند و زحمت کشاورزان را به هدر می دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه برای توسعه کشاورزی استان از متخصصان کشاورزی در روستاها حمایت می‌کنیم، گفت: ۴۷۰ دانش آموخته کشاورزی بیکار در روستاها داریم که باید از آنان به منظور توسعه کشاورزی روستا بهره بگیریم.
حاتمی همچنین در این نشست به اهمیت ایجاد اشتغال در زمینه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های ویژه کرمانشاه به عنوان مرکزیت غرب کشور و همسایه کشور عراق باید ایجاد اشتغال در زمینه حمل و نقل به خوبی مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: باید با پرداخت تسهیلات و حمایت های ویژه ایجاد اشتغال پایدار در بحث حمل و نقل به جدیت مورد حمایت قرار گیرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه کشاورزی گفت: باید در برنامه‌های توسعه کرمانشاه از ایجاد مراکز کشاورزی دولتی و خصوصی حمایت کنیم زیرا این مراکز منجر به بهبود بهره برداری و توسعه کشاورزی خواهند شد
نوربخش حاتمی افزود: در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
وی عنوان کرد: این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده بیش از یک هزار و ۶۰۰ شغل برای بخش حمل و نقل استان در سال ۹۸ در نظر گرفته شده بود که این میزان اشتغال ایجاد شد.
به گفته فریبرز کرمی، برای ایجاد این آمار از اشتغال ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار هزینه شده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *