برای برندسازی و شناساندن روستای تاریخی میمند کاری کنید

“فرهاد عزیزی” امروز یکشنبه هشتم دیماه در مراسم معارفه سرپرست جدید پایگاه ثبت جهانی منظر فرهنگی میمند، با اشاره به اینکه روستای تاریخی میمند افتخاری بین المللی برای مردم ایران محسوب می شود، اظهار کرد: شهرت جهانی این روستا حاصل زحمات شبانه روزی مدیر و همکاران این پایگاه بود که منجر به اهدا چندین جایزه بین المللی نیز شد.

وی به انتخاب مدیران بومی برای حضور در پایگاه های جهانی اشاره و افزود: با انتخاب مدیران بومی می توانیم شاهد تعامل بیشتر با مسوولان محلی باشیم و توجه همگان را به سوی این منطقه ثبت جهانی جلب کنیم.

عزیزی با بیان اینکه باید ارتباط میان مسوولان محلی و مدیران میراث فرهنگی قوی تر شود، افزود: استان هایی که این چنین ظرفیت های جهانی دارند به دنبال برندسازی و جذب گردشگر هستند که امیدوارم به زودی شاهد این تلاش در مردم و مسوولان محلی این منطقه باشیم.

مدیرکل دفتر پایگاه های میراث جهانی با اشاره به اینکه در سال های گذشته فعالیت هایی موثری انجام گرفته تا این روستا به عالی ترین درجه شهرت خود برسد، تصریح کرد: مسئولان استانی و محلی برای برند سازی و شناساندن این روستای تاریخی منحصربفرد به یاری پایگاه جهانی بیایند.

عزیزی با بیان اینکه هرگردشگری که وارد ایران می شود نام روستای میمند را در لیست برنامه گردشگری خود خواهید دید، بیان کرد: هرکس به سهم خود برای پویا شدن و پویا ماندن این روستای ثبت جهانی وارد عمل شود.

وی به حفاظت و مراقبت بیشتر از روستای تاریخی میمند اشاره کرد و افزود: به واسطه حضور گردشگران در منطقه ثبت جهانی میمند، مردم این روستا می توانند راه‌های زیادی را برای کسب درآمد بیابند به شرط آنکه به ارزشهای بین المللی این روستا توجه جدی داشته باشند.

مدیرکل دفتر پایگاه های میراث جهانی با بیان اینکه مسایل و مشکلات روستای میمند در شورای راهبردی مطرح خواهد شد، افزود: این شورا که به صورت حرفه ای و تخصصی فعالیت می کند به بررسی مشکلات مطرح شده خواهد پرداخت.

عزیزی درپایان خاطرنشان کرد: سرمایه گذارانی که در مناطق ثبت جهانی سرمایه گذاری و به پویا شدن و جذب گردشگران این مناطق کمک کنند، در سطح ملی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *