با توجه به طبقه بندی شهرستان های کشور، منطقه سفیدی در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان وجود ندارد

با توجه به طبقه بندی شهرستان های کشور، منطقه سفیدی در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان دکتر دانائی گفت: میزان بستری روزانه به ازای هر صد هزار نفر جمعیت و همچنین متوسط تعداد بستری روزانه در ۱۴ روز گذشته به عنوان دو معیار و ملاک مهم برای تقسیم بندی شهرها به این سه وضعیت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اگر هر شهرستانی متوسط میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا به ازای هر صد هزار نفر جمعیت حداکثر یک باشد و متوسط تعداد بستری روزانه در ۱۴ روز گذشته نیز حداکثر یک باشد به عنوان شهرستان منطقه سفید شناخته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تسریح کرد: اگر میزان عدد معیار فوق عدد سه و بیشتر باشد، شهرستان مورد نظر وضعیت قرمز خواهد بود و قاعدتا” شهرستان هایی که میزان عدد معیارهای ذکر شده بین اعداد یک و سه قرار گرفته باشد به عنوان شهرستان با وضعیت زرد شناخته خواهد شد.

در ادامه رئیس دانشگاه در مورد تقسیم بندی شهرهای استان افزود: در حال حاضر با توجه به معیار و شاخص های ذکر شده، در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ، شهری با وضعیت سفید وجود ندارد. وی افزود: این معیار و شرایط با توجه به ۱۴ روز گذشته یعنی از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال گردیده و در حال حاضر تا زمانی که معیارها و شرایط جدید اعلام گردد، مورد استناد و تأیید خواهد بود و ممکن است در روزها و یا هفته های آینده این ملاک و معیار توسط ستاد ملی بیماری کرونا مورد تغییر قرار گیرد.

وی در مورد این سوال که چرا در دو سمت غرب و شرق استان به نسبت سایر نواحی استان شرایط خوبی وجود ندارد، گفت: همانطور که مستحضر هستید استان سمنان از استان های پهناور و دارای طول جغرافیایی حدود ۷۰۰ کیلومتر می باشد و این طول مساحت و همجواری با استان هایی که میزان بستری بیماران مبتلا و یا دارای علائم بیماری بالا بوده و نیز عبور و مرور فراوان از این استان در ایجاد وضعیت این شهرها تأثیرگذار بوده است.

دکتر نوید دانائی در پاسخ به این سوال که آیا تدابیر ویژه و خاصی در خصوص تغییر رنگ و وضعیت شهرها در نظر گرفته شده است، گفت: تصمیمات مورد اتخاذ در ستاد سازماندهی پیشگیری و مقابله با کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بوده و طبق پروتکل های ارسالی از این ستاد اعمال خواهد شد. در شرایط فعلی در مورد شهرهایی که در وضعیت قرمز و یا زرد هستند، هیچ رفع محدودیتی برای مشاغل و صنوف پرخطر اعمال نخواهد شد و کماکان تمامی محدودیت های قبلی پا برجا خواهد بود و فقط شهرهایی که در وضعیت سفید قرار بگیرند طبق زمان بندی و پروتکل های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، بخشی از محدودیت های اعمال شده رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی از برنامه های مهم این دانشگاه شناسایی و بیماریابی افراد ناقل بدون علامت از طریق نمونه گیری در مراکز منتخب می باشد، تا از طریق قطع زنجیره انتقال، شرایط مطلوب تری را در شهرهای استان شاهد باشیم. این نمونه گیری ها با توجه به یک سری پروتکل های مربوطه، از چند دسته از افراد اخذ شده و با شناسایی افراد ناقل بدون علامت و با قرنطینه نمودن این افراد، از تشکیل کانون های جدید آلودگی پیشگیری گردد.

وی در پایان با اعلام اینکه در روزها و هفته های آینده ممکن است معیار و ملاک های مورد نظر و هم شرایط و وضعیت شهرها تغییر کند، گفت: بهترین اقدام رعایت اصول بهداشت فردی و در خانه ماندن و عدم حضور غیرضروری در معابر عمومی بوده تا با قطع زنجیره انتقال، ان شاالله شاهد شرایط بهتر و امیدوار کننده ای باشیم.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

سمنان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *