بایدها و نبایدهای سفر با قطار در دوران بارداری

بایدها و نبایدهای سفر با قطار در دوران بارداری

اما اگر حتماً باید به سفر بروید باید به نوع وسیله نقلیه ای که برای آن انتخاب می‌کنید توجه ویژه ای داشته باشید. مثلاً اگر قصد دارید که سفر خود را با خرید یک بلیط هواپیما آغاز کنید، باید بدانید که سفر در دوران بارداری با هواپیما محدودیت هایی دارد. از این رو ممکن است پزشک ایرلاین مربوطه، مجوز لازم را برای پرواز شما صادر نکند و شما نتوانید به سفر هوایی خود بروید.

در مقابل در اتوبوس و قطار خبری از محدودیت ها برای سفر خانم های باردار وجود ندارد اما سفرهای زمینی اغلب طولانی مدت هستند و سپری کردن این زمان ممکن است برای خانم های حامله سخت تر هم باشد. به ویژه در سفر با اتوبوس، از آنجایی که امکان قدم زدن در وسیله نقلیه وجود ندارد ممکن است پاها در این مسافران، بیش از سایرین متورم شده و در نتیجه این نوع از سفر برای خانم های باردار مشکلاتی را به وجود آورد. به همین دلیل، بسیاری از پزشکان معتقدند که اگر مشکلاتی در سلامتی مادر و جنین وجود نداشته باشد، قطار بهترین گزینه برای سفر خانم های باردار است. با این حال این سفر نیز ملاحظات خاص خود را دارد که در ادامه مطلب ” بایدها و نبایدهای سفر با قطار در دوران بارداری ” به آنها اشاره می‌کنیم؛ با قاصدک ۲۴ همراه باشید.

قبل از خرید بلیط با پزشک خود مشورت کنید

همانطور که گفتیم در صورتی که مشکلاتی در سلامتی شما و جنینتان وجود نداشته باشد، می‌توانید به راحتی با قطار سفر کنید. با این حال بهتر است که قبل از تهیه بلیط قطار با پزشک خود در این باره مشورت نمایید. فراموش نکنید که اگر در دوران حاملگی خود با مشکلاتی از قبیل دیابت، فشار خون بالا، اختلالات جفت و یا خطر زایمان زودرس مواجه هستید به هیچ عنوان نباید به سفر بروید. اما اگر از هر نظر در شرایط پایداری قرار دارید و نظر پزشکتان نیز در این خصوص مثبت است، می‌توانید برای سفر آماده شوید. با این حال توصیه می‌کنیم که تا حد ممکن از سفرهای طولانی بپرهیزید و شهرهای نزدیک را برای سفر انتخاب نمایید.

این نکات را به هنگام سوار شدن به قطار در نظر بگیرید

– بهتر است کمی زودتر از موعد حرکت قطار در ایستگاه حاضر شوید تا بتوانید پیش از شلوغ شدن سکو، خود را به واگن مورد نظر رسانده و سوار قطار شوید.
– اگر به هنگام سوار شدن به قطار با ازدحام جمعیت مواجه شدید، مراقب باشید تا به شکمتان ضربه نخورد یا فشاری به آن وارد نگردد. در این مواقع بهتر است کمی عقب بایستید و زمانی که ورودی، کمی خلوت تر شد سوار قطار شوید.
– تا جای ممکن بدون همراه سفر نکنید اما اگر مجبور به این کار شدید یک چمدان چرخ دار با خود ببرید تا مجبور به بلند کردن آن نشوید. در مواقع نیاز نیز از سایر همسفران خود کمک بگیرید و هرگز به تنهایی یک چمدان سنگین را بلند نکنید.

– اگر قطار برای اقامه نماز در ایستگاهی ایستاد، هرگز کوپه تان را ترک نکنید مگر اینکه اطمینان داشته باشید که زمان کافی برای برگشتن به قطار را دارید و مجبور نمی‌شوید برای اینکه از قطار جا نمانید، مسافتی را بدوید.

در انتخاب قطار و صندلی هوشمندانه عمل کنید

– اگر به طور مثال بلیط قطار بندرعباس یا یزد را خریداری کرده اید هرگز از قطارهای اتوبوسی استفاده نکنید و سعی نمایید تا یک کوپه را به صورت دربست رزرو نمایید تا در سفر، آرامش بیشتری داشته باشید.

– اگر در سه ماهه اول بارداری هستید و معمولاً دچار حالا تهوع می‌شوید بهتر است روی صندلی هایی بنشینید که در جهت حرکت قطار چیده شده اند. چرا که نشستن بر روی صندلی هایی که در جهت مخالف قرار دارند می‌تواند حالت تهوع شما را تشدید نماید. فراموش نکنید که برای کسب اطلاعات لازم از شرایط سفر زنان باردار با هواپیما می‌توانید مقاله ای با عنوان ” شرایط پرواز برای زنان باردار ” را در قاصدک ۲۴ بخوانید.

لوازم شخصی و لباس های راحت خود را فراموش نکنید

– از کفش نرم و راحت و لباس های گشاد استفاده نمایید و زمانی که داخل کوپه هستید کفش های خود را دربیاورید و به پاهای خود استراحت دهید.
– یک عدد بالش کوچک و یک روانداز را همراه خود ببرید تا بتوانید به راحتی در کوپه استراحت نمایید.
– فراموش نکنید که حتماً در ساک دستی خود یک بطری آب قرار بدهید تا بتوانید در طول سفر به اندازه کافی آب بنوشید و دچار کم آبی نشوید.
– بهتر است تا جای ممکن از وعده های پذیرایی داخل قطار استفاده نکنید و برای خود یک وعده غذا از خانه ببرید تا دچار مشکلات گوارشی نگردید.

به هنگام رفتن به دستشویی احتیاط کنید

خوبی سفر با قطار برای زنان باردار این است که بر خلاف اتوبوس در قطار، سرویس بهداشتی وجود دارد. به همین دلیل شما هر بار که بخواهید به دستشویی بروید لازم نیست تا از قطار پیاده شوید. در صورتی که اگر یک بلیط اتوبوس را برای سفر خود خریداری کرده بودید می‌بایست برای هر بار دستشویی رفتن منتظر تصمیم راننده می‌ماندید. با این حال بهتر است به هنگام رفتن به دستشویی با احتیاط عمل کنید تا دچار سر گیجه و عدم تعادل نگردید.

در پایان یادآور می‌شویم که برای خرید انواع بلیط سفر به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن، تنها کافی است تا سری به وب سایت قاصدک ۲۴ بزنید. در قاصدک ۲۴ شما می‌توانید علاوه بر بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس، بیمه مسافرتی مورد نیاز خود را نیز خریداری کرده و حتی هتل دلخواهتان را در سراسر کشور رزرو نمایید. همچنین فراموش نکنید که برای دسترسی ساده تر به کلیه این خدمات می‌توانید نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک ۲۴ را از کافه بازار دانلود و آن را بر روی تلفن همراه هوشمند خود نصب نمایید.

۲۱۲۱

منبع : خبرآنلاین


منتشر شده

در

اخبار اقتصادی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *