بایدن به برتری ۱۴ امتیازی پس از مناظره با ترامپ دست یافت

بایدن به برتری ۱۴ امتیازی پس از مناظره با ترامپ دست یافت

 

اعتمادآنلاین| نتایج یک نظرسنجی جدید که درست پس از اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در سطح ملی انجام شد نشان داد که جو بایدن با اختلاف ۱۴ امتیاز از ترامپ پیشی گرفته است.

در یک نظرسنجی ملی که درست پس از اولین مناظره جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا با رئیس جمهور وقت این کشور صورت گرفت، مشخص شد که وی با اختلاف ۱۴ امتیاز از دونالد ترامپ پیشی گرفته است.

نتیجه نظرسنجی‌هایی انجام شده توسط «ان‌بی‌سی» و «وال‎استریت ژورنال» که روز یکشنبه منتشر شد نشان داد ۵۳ درصد از رای دهندگان از بایدن اعلام حمایت می‌کنند در صورتی که این عدد برای ترامپ به ۳۹ درصد رسیده است.

همچنین «ان‌بی‌سی» خاطرنشان کرد که بایدن نسبت به نظرسنجی قبلی که پیش از مناظره هفته گذشته انجام شد، ۸ درصد از ترامپ پیش افتاده است. این خبرگزاری همچنین افزود که برتری فعلی معاون سابق رئیس جمهور نسبت به ترامپ بزرگترین اختلاف آماری‌ای است که وی در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ بدست آورده است.

تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان (۴۹ درصد) در پاسخ به این نظرسنجی‌ گفتند که بایدن در این مناظره که با مزاحمت‌های مکرر و توهین‌های شخصی همراه بود، بهتر از ترامپ ظاهر شد. در مقابل تقریباً یک چهارم (۲۴ درصد) اظهار داشتند که ترامپ عملکرد بهتری داشته است.

۵۸ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که بایدن خلق و خوی بهتری برای ریاست جمهوری دارد، در حالی که ۲۶ درصد ترامپ را انتخاب کرده اند.

همچنین رای دهندگاه نظرات بهتری نسبت به بایدن در مورد موضوعاتی از جمله مسائل نژادی، مراقبت‌های بهداشتی و ویروس کرونا داشتند.

اما در مورد موضوعات اقتصادی هنوز ترامپ گزینه اول پاسخ دهندگان است، اگرچه حمایت از وی در نظرسنجی جدید ۳ امتیاز کاهش یافت.

این نظرسنجی با حاشیه خطای ۳.۵ درصد از ۸۰۰ رأی دهنده در تاریخ‌های بین ۳۰ سپتامبر و ۱ اکتبر و درست قبل از اعلام مثبت بودن آزمایش ویروس کرونای ترامپ ثبت شده بود.

منبع: تسنیم


منتشر شده

در

اخبار روز, بین الملل

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *