بانک جهانی چشم‌انداز قیمت نفت را کاهش داد

بانک جهانی چشم‌انداز قیمت نفت را کاهش داد

بانک جهانی چشم‌انداز قیمت نفت را کاهش داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از شانا، بانک جهانی، روز پنجشنبه (چهارم اردیبهشت‌ماه) چشم‌انداز قیمت‌های نفت را به دلیل ضعف اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، کاهش داد و اعلام کرد شوک واردشده به بازار کالا، کشورهای در حال توسعه را بیش از همه تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بانک جهانی در یک بازنگری، برآورد قیمت نفت خام امسال را به‌طور میانگین ۳۵ دلار برای هر بشکه اعلام کرد که ۴۳ درصد از میانگین سال ۲۰۱۹ کمتر است. این بازنگری قیمت، نسبت به برآورد ماه اکتبر این بانک، کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

بانک جهانی در بیانیه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد: این کاهش برآورد نشان‌دهنده افت شدید تقاضاست.

در این گزارش آمده است: تولید بیش از حد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان مهم نفت جهان، سبب تشدید کاهش قیمت شد.

مختر دیوپ، معاون امور زیربنایی بانک جهانی در این بیانیه‌ مطبوعاتی گفت: شوک عظیم واردشده به بازارهای کالا و قیمت پایین نفت می‌تواند ضربه شدیدی به اقتصادهای در حال توسعه بزند.

این سازمان به دولت‌های جهان توصیه کرد با اصلاح و تدوین برنامه‌های یارانه انرژی، بودجه‌هایی را برای مقابله فوری با ویروس کرونا اختصاص دهند و برای محافظت از صنایع داخلی، استفاده از تعرفه‌ها یا دیگر برنامه‌های حمایتی تجاری را نهی کرد.

۲۲۳۲۲۹

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *