بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار در قزوین تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ ابراهیم احمدی گودینی، معاون دادستان قزوین در اولین نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و محکومین سابقه‌دار استان قزوین که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: دستورالعمل تشکیل بانک اطلاعاتی این مجرمان به صورت شهرستانی، استانی و در نهایت کشوری است که از طریق ضابطان قضایی صورت می‌گیرد.
او اطلاعات زندان و نیروی انتظامی را مهم‌ترین منابع موجود برای تشکیل بانک اطلاعاتی عنوان کرد و گفت: این اطلاعات در ۲مرحله دستگیری و سوابق محکومیت به ترتیب از طریق نیروی انتظامی و زندان جمع آوری و ارسال می‌شود.
احمدی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای ما اولویت دارد، مشخص شدن مسئولان ارسال این لیست در پلیس‌های تخصصی نیروی انتظامی استان است تا اطلاعات و اسامی مجرمان در قالب مشخصی جمع بندی شود.
معاون دادستان قزوین تصریح کرد: سامانه رخداد یکی از روش‌های جمع آوری اطلاعات مجرمان در نیروی انتظامی است که باید با روش‌های مختلف برای تقویت آن اقدام کرد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در صورت تکمیل این بانک اطلاعاتی می‌توان گام‌های بلندی را برای کنترل مجرمان حرفه‌ای و محکومین سابقه دار استان برداشت و موفقیت‌های زیادی را هنگام بروز جرایم مختلف در سطح جامعه کسب کرد.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

قزوین

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *