بازنشستگان اردبیل ۵۴ میلیارد تومان حقوق می‌گیرند

بازنشستگان اردبیل ۵۴ میلیارد تومان حقوق می‌گیرند

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، قاسم رحیمی در چهاردهمین همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان در اردبیل اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بزرگترین وزارتخانه اجتماعی در کشور است و بیش از ۸۴ میلیون نفر ایرانی از مشاوره‌های ژنتیکی گرفته تا لحظه آخر عمر در قالب پرداخت حق و حقوق بیمه‌ای خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۲ دستگاه به عنوان زیرمجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، تامین اجتماعی، مدیریت درمان، صندوق بازنشستگی و … به همراه دو اتاق تعاون و بیمه تعاون زیرمجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند که به عنوان شورای هماهنگی این مجموعه به همشهریان ارائه خدمات می‌کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۲۰ هزار نفر بازنشسته در استان اردبیل جامعه هدف صندوق بازنشستگی هستند که ۲۱ درصد این بازنشستگان را بانوان و مابقی را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.

میانگین پرداختی به هر بازنشسته را ماهانه ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان است

رحیمی میانگین پرداختی به هر بازنشسته را ماهانه ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در مجموع ۵۴ میلیارد تومان ماهانه به بازنشستگان استان پرداخت می‌شود.

بازنشستگان اردبیل ۵۴ میلیارد تومان حقوق می‌گیرند

وی ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ کشور افزایش حقوق بازنشستگان بالاتر از نرخ تورم اعمال شد به طوری که نرخ تورم اعلام شده ۲۹ درصد بوده و افزایش حقوق بازنشستگان به طور میانگین به ۴۷ درصد رسید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به افزایش قیمت‌ها و بالا بودن تورم در جامعه اشاره و تصریح کرد: این شرایط اقتصادی سبب شد تا افزایش حقوق بازنشستگان چندان محسوس نباشد و ما نیز خلاها و دغدغه‌های بازنشستگان را با جان و دل احساس می‌کنیم که در تامین مایحتاج خود با مشکلاتی روبرو هستند.

رحیمی بیان کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان مطرح بود که در این راستا وزارتخانه طرحی را به مجلس ارائه کرد تا با تخصیص ۱۵ هزار میلیارد تومان این همسان‌سازی انجام شود که به دلیل شرایط خاص بودجه‌ای در کشور امسال نیز فضای تحقق این خواسته به حق بازنشستگان فراهم نیامد.

وی بهره‌مندی ۶ هزار نفر از بازنشستگان را از بیمه تکمیلی ۱۶ بازنشسته فوت شده را در بهره‌مندی خانواده‌هایشان از غرامت بیمه حوادث و عم، پرداخت کمک هزینه خرید عصا و سمعک به ۱۲۰ بازنشسته و اعزام ۱۱۱ نفر از بازنشستگان را به تورهای سیاحتی از برنامه‌های صندوق بازنشستگی اعلام کرد.

یک هزار و ۶۰۰ بازنشسته از وام ۵ میلیون تومان برخوردار شدند

وی ادامه داد: در سالجاری یک هزار و ۶۰۰ بازنشسته از وام ۵ میلیون تومان با نرخ سود کم‌بهره برخوردار شدند و همچنین ۲۰ بازنشسته نیز از وام ازدواج ۲۰ میلیون تومانی برای فرزندانشان استفاده کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل مطالبه اصلی بازنشستگان استان را راه‌اندازی خانه امید همچون سایر استان‌ها اعلام کرد و گفت: با مساعدت شهرداری و واگذاری زمین امیدواریم خانه امید راه‌اندازی شود تا شاهد ارتقای روحیه طراوت و شادابی بازنشستگان باشیم.

در این مراسم از تعدادی از بازنشستگان دستگاه‌های مختلف اجرایی استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

اردبیل

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *