بازدید سرزده رئیسی از دادسرا و دادگستری ری

بازدید سرزده رئیسی از دادسرا و دادگستری ری

بازدید سرزده رئیسی از دادسرا و دادگستری ری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه صبح امروز به صورت از پیش اعلام نشده، از دادسرا و دادگستری شهرستان ری بازدید کرد.

رئیس قوه قضائیه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دادسرا و دادگستری این شهرستان، در جریان مشکلات حقوقی و قضائی برخی از مراجعان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.

رئیس دستگاه قضائی در ابتدای این بازدید، از معاونت ارجاع دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری بازدید کرد.

واحد رایانه، دفتر معاون دادستان، اجرای احکام انقلاب، شعبه یازدهم دادیاری، شعبه دوم دادیاری، شعبه ١١ بازپرسی، شعبه چهارم بازپرسی، شعبه هفتم دادیاری و واحد اظهارنظر، دیگر مقصدهای رئیس قوه قضائیه در جریان بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری بود.

در طی این بازدید یکی از مراجعان در دیدار با آیت‌الله رئیسی از اجاره دادن خیابان روبروی دادسرا انتقاد کرد و خواستار تحقیق پیرامون مسائل شهرستان ری شد.

سایر مراجعان به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری نیز درخواست‌های خود را به صورت مکتوب به رئیس قوه قضائیه تحویل دادند و دستورات لازم پیرامون رسیدگی به این درخواست‌ها از سوی آیت‌الله رئیسی صادر شد.

در طی بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری، رئیس قوه قضائیه بر شنیده شدن حرف مردم، رسیدگی با حوصله به پرونده‌ها و احقاق حق تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین دستوراتی به منظور توسعه فضای اداری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری صادر کرد.

در طی این بازدید، رئیس قوه قضائیه در زمینه تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در دادسرا نیز دستوراتی صادر نمود.

آیت‌الله رئیسی پس از بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری، به دادگستری این شهرستان رفت و در ابتدای امر از واحد اجرای احکام خانواده بازدید کرد.

در ابتدا شعبه ٩، ۶، ٨ دادگاه خانواده و دفتر شعبه ٧ دادگاه خانواده از سوی رئیس قوه قضائیه مورد بازدید قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی در طی این بازدید، دستور رسیدگی به مشکل پیرمردی را که عنوان می‌کرد از ورود وی به دادسرا جلوگیری شده بود، صادر کرد.

همچنین برخی از مراجعان مشکلات حقوقی خود را به صورت شفاهی و مکتوب بیان کردند و رئیس دستگاه قضائی نیز دستورات لازم را برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها صادر کرد.

در پایان این بازدید، رئیس قوه قضائیه راهنمایی‌های لازم را در خصوص مشکل حقوقی یکی از مراجعان که سرباز بود، به وی ارائه کرد.

آیت‌الله رئیسی بر اجرای سریع و به موقع احکام و در دادگاه‌های خانواده بر ارائه فرصت به منظور صلح و سازش در میان زوجین و ارجاع پرونده‌های خانواده در بدو امر به شورا تاکید کرد.

تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی از دیگر تأکیدات ریاست قوه قضائیه در بازدید از دادگستری شهرستان ری بود.

بررسی رعایت پروتکل بهداشتی برای متهمان، محکومان، وکلا و مراجعین به دادگستری از موارد مهم دیگری بود که از سوی آیت‌الله رئیسی مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *