بازده اوراق قرضه انگلیس در حالی افزایش می یابد که بازارها از افزایش نرخ بهره استقبال می کنند

انتظاراتی که بانک انگلستان نرخ بهره را در ماه آینده در شهر افزایش می دهد دوشنبه پس از آنکه فرماندار اعلام کرد برای مهار تورم فزاینده باید اقدام کند.

بازدهی یا نرخ بهره اوراق قرضه دولتی دو ساله بریتانیا به بالاترین سطح خود از آن زمان رسید. مه ۲۰۱۹ همانطور که معامله گران پیش بینی افزایش نرخ را داشتند.

بازده طلا دو ساله تا ۰.۷۵٪ افزایش یافت از ۰.۵۷ on در جمعه شب ، زیرا فروش اوراق قرضه دولتی انگلیس هزینه های استقراض کوتاه مدت را به بالاترین حد خود در تقریباً دو سال و نیم رساند.

با کاهش قیمت اوراق ، بازدهی افزایش می یابد. به افزایش بازدهی نشان می دهد که سرمایه گذاران برای مهار تورم با نرخ بهره بالاتر قیمت گذاری می کنند.

گرافیک بازارها

“سیاست پولی نمی تواند مشکلات مربوط به عرضه را حل کند-اما می تواند بیلی روز یکشنبه در جریان یک میزگرد آنلاین که توسط گروه مشاوره گروه ۳۰ سازماندهی شد ، گفت: “باید اقدامی انجام دهیم و در صورت مشاهده خطر ، به ویژه تورم میان مدت و انتظارات تورمی میان مدت ، باید این کار را انجام دهیم.”

“و به همین دلیل است که ما در بانک انگلستان سیگنال داده ایم و این یک سیگنال دیگر است که ما باید اقدام کنیم.” “البته این اقدام در جلسات سیاست پولی ما انجام می شود.”

پرسش و پاسخ

تورم چیست و چرا اهمیت دارد؟

نمایش

تورم زمانی است که قیمت ها افزایش می یابد. قیمت تورم برعکس است – قیمت در طول زمان کاهش می یابد – اما تورم بسیار رایج تر است.

اگر تورم ۱۰ درصد باشد ، یک کفش ۵۰ پوندی ۵۵ دلار در سال و ۶۰.۵۰ پوند در سال قیمت دارد. پس از آن.

تورم ارزش دستمزد و پس انداز را از بین می برد – اگر ۱۰٪ پس انداز خود را بدست آورید اما تورم ۱۰٪ باشد ، نرخ واقعی بهره در گلدان شما در واقع ۰٪ است.

یک پدیده نسبتاً جدید ، تورم از دهه ۱۹۶۰ به یک نگرانی واقعی برای دولت ها تبدیل شده است.

به عنوان یک قاعده کلی ، زمان تورم بالا برای وام گیرندگان خوب و برای سرمایه گذاران بد است.

وام مسکن مثال خوبی از نحوه سوددهی وام است – تورم سالانه ۱۰٪ طی هفت سال ارزش واقعی وام مسکن را نصف می کند.

از سوی دیگر ، بازنشستگان که به درآمد ثابتی داشته باشید ، ارزش دارایی های آنها را از بین ببرید.

معیار ترجیحی دولت برای تورم و معیاری که بانک انگلستان هنگام تعیین نرخ بهره در نظر می گیرد ، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) است.

شاخص قیمت خرده فروشی (RPI) اغلب در مذاکرات دستمزد استفاده می شود.

این مفید بود؟

از نظرات شما متشکریم.

تا دوشنبه بعدازظهر ، بازارهای پولی با ۸۵٪ احتمال افزایش نرخ از ۰.۱٪ به ۰.۲۵٪ قیمت گذاری شدند. در نشست بعدی سیاست پولی بانک در اوایل ماه نوامبر ber.

معامله گران می بینند که هزینه های استقراض سال آینده دوباره افزایش می یابد ، تا ۰.۵ by تا فوریه و تا ۱ by تا آگوست ، طبق آخرین قیمت گذاری.

نمودار تورم

تحلیلگران گلدمن ساکس پیش بینی کردند که بانک در نوامبر ، فوریه و مه نرخ ها را افزایش دهد. آنها نوشتند: “اظهارنظرهای اخیر BoE همراه با کاهش کسری فعالیتها ، بازار کار مقاوم و احتمال افزایش بیشتر انتظارات تورمی بلند مدت ، نشان می دهد که BoE امسال شروع به افزایش خواهد کرد.”

بانک پیش بینی کرده است که نرخ تورم بریتانیا تا پایان سال به بیش از ۴ درصد خواهد رسید که بیش از دو برابر هدف خود خواهد بود ، زیرا اقتصاد جهان مجدداً از قرنطینه کووید -۱۹ بازگشایی می شود و باعث کمبود منابع و کارکنان می شود. ، و قیمت انرژی افزایش می یابد. وی گفت: “من نگرانی هایی در مورد رشد عرضه نیروی کار دارم.” بلوک “class =” dcr-q580fu “>

به ایمیل روزانه Business Today ثبت نام کنید یا Guardian Business را در توییتر به نشانیBusinessDesk

دنبال کنید. >

اما او معتقد نیست که “الگوی کلی فشار بازار کار” وجود دارد زیرا دستمزد در برخی از بخشها به شدت افزایش می یابد اما در برخی دیگر کمتر.

وی همچنین گفت که درسی برای دولتهایی وجود دارد که به دنبال جلوگیری از شوک های زنجیره تامین در آینده به شیوه ای هستند که تنظیم کننده های مالی به آن واکنش نشان داده اند. شوک ناشی از بحران مالی جهانی ۲۰۰۹-۲۰۰۹ ، از جمله تست های استرس منظم. من فکر می کنم درسهایی وجود دارد که ما از نظر انعطاف پذیری آموخته ایم ، که می تواند به نحو مفیدی اقتباس شده و مورد استفاده قرار گیرد و به بازارهای دیگر ترجمه شود ، به ویژه برای مثال وقتی به منبع انرژی نگاه می کنم. ”


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *