این فرمانده ارتش با بیشترین رأی وزیر شد+عکس

این فرمانده ارتش با بیشترین رأی وزیر شد

 

به گزارش خبرآنلاین،  نشان فداکاری هفته گذشته از سوی فرمانده کل قوا به دانشگاه افسری امام علی ارتش اعطا شد.

دانشگاه افسری امام علی (ع) را بشناسید

بنا به روایت باشگاه خبرنگاران دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران نخستین مرکزی است که داوطلبان ورود به مقطع افسری در ارتش باید برای طی دوره‌های مقدماتی وارد آن شده و پس از گذراندن دوره‌های مورد نیاز و پس از ۴ سال عموما با درجه ستوان دومی از این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند.

نشان فداکاری چیست و چرا به ارتش اعطا شد؟

تا قبل از سال ۱۳۰۳ هجری شمسی، آموزش نظامیان ایران به‌طور عمده در خارج از کشور انجام می‌شد و برخی مدارس نظامی مانند کامران‌میرزا، دارالفنون، مشیرالدوله، دیویزیون قزاق، صاحب‌منصبی، بریگاد قزاق و ژاندارمری در ایران وجود داشت. در آن سال برای جبران کمبود افسران، آموزشگاه ستوانی در دانشگاه افسری کنونی تشکیل شد. در سال ۱۳۰۵ این آموزشگاه تعطیل و دوباره در مهر ۱۳۰۷ تشکیل شد که طول دوره آن به دو سال تغییر کرد.

اولین فرمانده دانشکده افسری پس از پیروزی انقلاب اسلامی، «شهید سرلشکر سید موسی نامجوی» بود که از تاریخ نهم مهرماه سال ۱۳۵۸ تا هفتم مهرماه سال ۱۳۶۰ مسئولیت فرماندهی دانشکده افسری را برعهده داشت و با بیشترین رای در کابینه شهید رجایی به‌عنوان وزیر دفاع منصوب شد.

نام دانشکده افسری در سال ۱۳۶۷، به دانشگاه علوم نظامی تغییر یافت و از آن تاریخ، فارغ‌التحصیلان به‌جای مدرک کارشناسی علوم، مدارک کاردانی و کارشناسی در رشته‌های ریاضی، فیزیک و مدیریت، دریافت کردند. در مهر ۱۳۷۰ و برابر اوامر مقام معظم رهبری، نام دانشگاه علوم نظامی به دانشگاه افسری و در سال ۱۳۷۵ با نام دانشگاه افسری امام علی (ع) مزین شد.

این دانشگاه در دوران دفاع مقدس هم خدمات بسیاری را انجام داده است که مهم‌ترین آن اعزام دانشجویان این دانشگاه به دستور شهید نامجوی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دومین روز از آغاز جنگ است، البته نقش این دانشگاه افسری در جنگ ۳۴ روزه خرمشهر در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح نیز بسیار حائز اهمیت است.

ماموریت دانشگاه افسری امام علی، تعلیم و تربیت افسران مؤمن، لایق، شجاع، کارآمد و مبتکر به‌منظور تصدی مشاغل مختلف نیروی زمینی ارتش و سایر نیروها و سازمان‌هاست.

۲۷۲۷

منبع : خبرآنلاین


منتشر شده

در

اخبار سیاسی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *