اینستاگرام، پرکاربردترین شبکه‌ی اجتماعی برای بازاریابی اینترنتی

اینستاگرام، پرکاربردترین شبکه‌ی اجتماعی برای بازاریابی اینترنتی
اینستاگرام، پرکاربردترین شبکه‌ی اجتماعی برای بازاریابی اینترنتی

اهمیت این موضوع به قدری می‌باشد که بسیاری از کارفرمایان در کسب و کارهای اینترنتی، یکی از شروط لازم برای استخدام کارشناس سئو را آشنایی با شبکه‌های اجتماعی عنوان می‌کنند. چرا که سایت‌های معتبر با صرف هزینه و سرمایه‌گذاری روی این شبکه‌ها، می‌توانند به توسعه‌ی درآمد خود بپردازند. و اما در این میان اینستاگرام به عنوان پرنفوذترین شبکه‌ی اجتماعی در بین مردم می‌باشد و از بازدهی بسیار بالایی برخوردا است. به‌گونه‌ای که برندها می‌توانند با استفاده‌ی صحیح از این پلتفرم، جایگاه مردمی خود را ارتقا دهند و پس از افزایش محبوبیت برندشان، موفق به کسب درآمد از اینستاگرام شوند.

از آنجایی که اکثریت کاربران شبکه‌های اجتماعی در جهان از اینستاگرام برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌نمایند، مخاطبان بسیاری را می‌توان از طریق صفحه‌سازی در آن جذب برند خود نمود. به جرات می‌توان گفت که امروزه اکثر افراد از شبکه‌های اجتماعی دیگر به سوی اینستاگرام هدایت شده‌اند. این موضوع به تنهایی یک موقعیت عالی برای رشد کسب و کار شما و موفقیت در امر بازاریابی اینترنتی از طریق اینستاگرام به شمار می‌آید. همچنین با توجه به خصوصیات منحصر به‌فردی که این شبکه‌ی اجتماعی در اختیارتان قرار می دهد، می‌توانید برند خود را نسبت به دیگر رقبا برجسته‌تر جلوه دهید و تاثیر به یاد ماندنی بر روی ذهن طرفداران و مشتریان خود بگذارید. اگر به تازگی کارتان را شروع کرده‌اید، بدانید که جهت رسیدن به نتایج مطلوب در حوزه‌ی مارکتینگ با استفاده از کانال ارتباطی اینستاگرام، لازم است تا سلسله مراتب خاصی را دنبال نمایید.

نکاتی برای رسیدن به پیروزی در بازاریابی اینترنتی از طریق اینستاگرام

برای موفق شدن در امر بازاریابی اینترنتی از طریق اینستاگرام، قبل از هر چیزی لازم است تا در این کانال ارتباطی صفحه‌ی جدیدی را مرتبط با کسب و کارتان ایجاد نمایید. توصیه می‌کنیم که در کنار فعالیت بازاریابی در اینستاگرام یا هر شبکه‌ی اجتماعی دیگری یک وب‌سایت نیز برای خودتان طراحی نمایید. چرا که ایجاد وب‌سایت، اعتبار شما را بالاتر خواهد برد و افراد بیش‌تری به شما اعتماد خواهند کرد. همچنین احتمال هدایت شدن مخاطبان از طریق موتور جستجوی گوگل به کسب و کار شما تا چندین درصد افزایش خواهد یافت. بنابراین داشتن وب‌سایت و شبکه‌ی اجتماعی در کنار هم، به بازاریابی بهتر شما کمک خواهد کرد و شانس موفقیت شما دوچندان خواهد شد.

حال اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه برای صفحه‌ی خود در اینستاگرام، فالوور جمع‌آوری نماییم و بازاریابی اینترنتی را شروع کنیم؟ برای این‌کار در وهله‌ی اول لازم است تا فنونی را برای جذب افراد به صفحه‌ی خودتان به کار گیرید. بهینه کردن پروفایل در این زمینه تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. زیرا پروفایل شما اولین جایی است که امکان برقراری کاربران با اکانت شما را فراهم می‌سازد. بنابراین لازم است تا در بهینه ساختن و شفاف نشان دادن آن خلاق و کوشا باشید. پس از آن‌که مخاطبان را به اکانت شما جذب شدند، لازم است تا با محتواهای جذاب و ترغیب کننده در صفحه‌ی شما مواجه شوند. در این صورت است که آن‌ها شما را دنبال خواهند کرد و به تعامل با شما تشویق خواهند شد. همچنین می‌توانید برای جذب مخاطبان می‌توانید از تگ کردن، فالو کردن دو طرفه و حتی تبلیغ در صفحات پربازدید استفاده نمایید.

تمام موارد فوق‌الذکر موجب جذب فالوورهای صفحه‌ی تجاری شما در اینستاگرام خواهند شد. در این صورت می‌توان گفت که تا حد زیادی در بازاریابی اینترنتی موفق عمل کرده‌اید. اما کار شما همچنان ادامه دارد!

ترغیب مخاطبان به استفاده از خدمات و محصولات

پس از آن‌که افرادی را جذب صفحه‌ی خود در اینستاگرام کردید، نوبت آن فرا رسیده است که استراتژی‌هایی را به کار گیرید تا مخاطبان علاقه‌مند به خرید و استفاده از محصولات شما شوند. شما موظف هستید که محصولات و خدمات خودتان را به صورت شفاف و واضح به مخاطبان معرفی نمایید. اگر شما این مرحله از بازاریابی اینترنتی را به درستی انجام ندهید، مخاطبان شما دقیقاً متوجه نخواهند شد که خدمات شما چه چیزهایی هستند؟ شما باید با فروش یک محصول یا خدمت برای مخاطبان خود ارزش خلق نمایید. این ارزش‌ها را برای آن‌ها بیان کنید و آن‌ها را با منطق صحیح توجیه نمایید که چرا باید به‌ جای رقیبانتان از شما خرید نمایند؟ همچنین ایجاد کمپین‌های فروش، مخاطبان را به صورت خودکار مشتاق خواهد ساخت تا از خدمات و محصولات شما استفاده نمایند. برای مثال با استفاده از کدهای تخفیف، دنبال کننده‌ها را به خرید از برندتان تشویق نمایید.

زمانی‌که تمام مراحل ترافیک‌سازی هدفمند، علاقه‌مندسازی مخاطبان به استفاده از خدمات و محصولات شما با موفقیت صورت گرفت و نهایتاً منجر به خرید آن‌ها از شما شد، باید تلاش نمایید تا دنبال‌کننده ها را به مشتریان دائمی و حتی هواداران برندتان تبدیل نمایید. برای این امر می‌توانید از پشتیبانی عالی، پاسخ به نظرات و نیازهای کاربران، رفع مشکلات آن‌ها و ایجاد کمپین‌های فروش مخصوص مشتریان خود استفاده نمایید. در چنین حالتی مطمئن باشید که مشتریان از تعامل با شما احساس رضایت و لذت خواهند کرد و این به معنای موفقیت شما در بازاریابی اینترنتی خواهد بود.

فراموش نکنید که شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، محیط‌های بسیار دوستانه‌ای هستند و شما هم برای کسب نتایج خوب از بازاریابی اینترنتی در بسترهای این چنینی ملزم هستید که مطابق با همین الگو پیش بروید. مثلاً می‌توانید از با انتشار عکس‌های خلاقانه و اتفاقات جذاب محیط کار، ارتباط صمیمی‌تری با فالوورهای خود برقرار نمایید.

۲۱۲۱

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *