اولویت‌بندی طرح ترافیکی دانشگاه سبز فردوسی

اولویت‌بندی طرح ترافیکی دانشگاه سبز فردوسی

اولویت‌بندی طرح ترافیکی دانشگاه سبز فردوسی

 

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیته مدیریت ترافیک دانشگاه فردوسی مشهد گفت: خروجی نظرسنجی ترافیکی دانشگاه سبز، اولویت‌های کاربران مختلف دانشگاهی را در طرح ساماندهی ترافیک دانشگاه ترسیم نمود که می‌تواند نقشه راه مناسبی جهت ادامه مسیر کارگروه و کمیته ترافیک باشد.

دکتر سید یاسر بنی‌هاشمی در خصوص توسعه حمل و نقل و بهبود وضعیت ترافیکی دانشگاه در برنامه لایو اینستاگرامی اظهار کرد: پس از واگذاری مسئولیت کمیته مدیریت ترافیک به دبیر دانشگاه سبز در تاریخ ۲۱ مهرماه سال ۹۸ تدوین طرح ساماندهی ترافیک دانشگاه در دستور کار کمیته قرار گرفت. در همین راستا، هدف اصلی طرح ترافیک دانشگاه، دستیابی به پردیس سبز که هدف اصلی ساماندهی ترافیک است، تعیین و مقرر شد طرح ساماندهی ترافیک دانشگاه، براساس بهبود متعادل شاخص‌هایی مانند کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف انرژی، کاهش مصرف زمین، هزینه سفر کاربران، زمان سفر کاربران، هزینه برای دانشگاه، ایمنی سامانه حمل و نقل، تنوع مدهای حمل و نقل و نیز رضایت کاربران تدوین شود.

وی افزود: جهت تحقق شاخص‌های مذکور، علاوه بر تشکیل جلسات کمیته، کارگروه تخصصی ساماندهی ترافیک نیز با حضور اساتید متخصص ترافیک، حمل و نقل و نیز نمایندگانی از شرکت‌های مشاور همکار سازمان ترافیک شهرداری مشهد تشکیل شد که وظیفه تهیه طرح ساماندهی ترافیک جهت تصویب در کمیته را بر عهده دارد.

رئیس کمیته مدیریت ترافیک دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: در همین راستا و براساس بندهای یک، سه، چهار و پنج مرام‌نامه دانشگاه سبز که شامل مشارکت‌پذیری، شفافیت، پاسخگویی و شکل گیری وفاق عمومی است، در زمستان ۹۸، چهار نشست صمیمی و گفت‌وگو محور تحت عنوان «سه‌شنبه‌های سبزاندیشی» به منظور ایجاد فضای گفت‌وگو جهت شناسایی مشکلات ترافیکی پردیس دانشگاه از نگاه ذی‌نفعان مختلف دانشگاهی و با حضور اعضاء هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان برگزار شد و لیستی از مشکلات ترافیکی تهیه شد تا به عنوان پیش‌نویس نظرسنجی ترافیکی دانشگاه سبز مورد استفاده قرار گیرد.

بنی‌هاشمی خاطرنشان کرد: پس از آن در خردادماه سال جاری، نظرسنجی ترافیکی بر پایه مشکلات شناسایی شده در جلسات «سه‌شنبه‌های سبزاندیشی» و با محوریت شناسایی و اولویت‌بندی مشکلات ترافیکی دانشگاه برگزار شد که تعداد ۱۱۴۵ نفر از دانشگاهیان شامل ۵۸۵ دانشجوی مقطع کارشناسی، ۱۸۸ دانشجوی تحصیلات تکمیلی، ۱۶۴ عضو هیأت علمی، ۱۴۴ نفر از کارمندان و ۱۸ نفر از اعضاء شرکت‌های فناور مستقر در دانشگاه در این نظرسنجی شرکت کردند.

وی اضافه کرد: خروجی این نظرسنجی، اولویت‌های کاربران مختلف دانشگاهی را در طرح ساماندهی ترافیک دانشگاه ترسیم نمود که می‌تواند نقشه راه مناسبی جهت ادامه مسیر کارگروه و کمیته ترافیک باشد. در گام بعدی، طراحی مسیرهای اتوبوس، دوچرخه و پیاده در دانشگاه در دستور کار کارگروه تخصصی ساماندهی ترافیک قرار دارد که پیش‌نویس گزینه‌های منتخب، تدوین شده و به زودی در معرض نقد و نظر دانشگاهیان قرار خواهد گرفت. امید است با مشارکت حداکثری، بتوانیم گام بلندی در راستای ساماندهی ترافیک دانشگاه بزرگ فردوسی مشهد برداریم.

رئیس کمیته مدیریت ترافیک دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: لازم به ذکر است، دانشگاه سبز در چارچوب وظایف و اختیارات محوله، خود را موظف به پیگیری تک تک دغدغه‌های ذکر شده در نظرسنجی انجام شده می‌داند و تمام تلاش خود را در جهت تحقق اهداف سبز دانشگاه به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *