انجام حمایتهای روانی از زلزله زدگان توسط تیمهای سحر سازمان جوانان

رضا بامداد اصل در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات سازمان جوانان هلال احمر برای کمک به زلزله زدگان گفت: پس از وقوع زلزله در روز جمعه، اقدامات لازم برای امدادرسانی و اسکان زلزله زدگان با همکاری نیروهای امدادی و تمامی دستگاه ها انجام شد.

بامداد افزود: از سوی دیگر تیم های سحر پس از حضور در منطقه برنامه ریزی و ارزیابی های لازم را برای کمک رسانی به مردم آسیب دیده انجام دادند.

وی با بیان اینکه فعالیت این تیم از شنبه آغاز شده است، اظهار داشت: تیم های سحر از روز شنبه فعالیت خود را آغاز کرده و در قالب جوانان تحصیل کرده در رشته های تربیتی و روانشناسی به حمایت روانی از کودکان و نوجوانان آسیب دیده پرداختند.

سرپرست سازمان جوانان با توضیح درباره فعالیت این این تیم ها، بیان کرد: اعضای این تیم خدماتی از جمله بازی با کودکان، توزیع لوازم تحریر،  لوازم آموزشی و  بسته های آموزش امدادی را انجام می دهند و برخی تست های روانشناسی نیز توسط روانشناسان برای کوکان و نوجوانان انجام می شود.

سرپرست سازمان جوانان تصریح کرد: مجموعا حدود ۵۰ نفر از اعضای سازمان جوانان در حال فعالیت در مناطق زلزله زده هستند. از این تعداد نیز ۲۲ نفر شامل اعضای تیم سحر هستند.

بامداد درباره دیگر اقدامات نیروهای سازمان جوانان عنوان کرد: در کنار اعضای تیم سحر نیروهای امدادی نیز به در حال امدادرسانی، انجام عملیات نجات، توزیع اقلام و غیره هستند.  

وی ادامه داد: در حال حاضر با کمک نیروهای امدادی خود استان و دیگر نیروهای کمک رسان امکان مدیریت حادثه وجود دارد و در صورتی که نیاز به نیروهای بیشتر باشد از دیگر استان ها و تهران نیز نیروهای لازم را اعزام خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *