انتقال ۵۶۰۰ کیلوگرم محموله امدادی به مناطق سیل‌زده فارس و هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سلیمی درباره نحوه اطلاع رسانی به مدیران و مسئولان در زمینه آماده باش کامل برای امدادرسانی به هموطنان در حوادث جوی اخیر، گفت: براساس اخطاریه های ۶۴ و ۶۵ سازمان هواشناسی در خصوص بارش شدید باران، برف و احتمال وقوع کولاک و طوفان در ۲۸ استان کشور و احتمال آبگرفتگی در برخی استان ها، در ابتدا به صورت پیامکی و سپس به صورت مکتوب و ارتباط ویدئو کنفرانس، هشدار های لازم داده شد.

سلیمی افزود: ۵ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم اقلام امدادی با ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مدت زمان ۱۲ ساعت پرواز به مناطق سیل زده استان های هرمزگان و فارس منتقل شده است.

امدادرسانی در اهواز، آبادان و خرمشهر ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره امدادرسانی نیروهای هلال احمر به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در استان خوزستان، تاکید کرد: ۱۲ شهرستان آبادان، اهواز، دشت آزادگان، رامهرمز، شوشتر، هفتگل، شادگان، کارون، خرمشهر، آغاجاری، باغملک و باوی متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده است و در یک هفته اخیر به ۳ هزار و ۷۶۸ خانوار شامل ۱۷ هزار و ۲۲ نفر از هموطنان در استان خوزستان خدمات امداد ارائه شده است.

وی با اشاره به اسکان اضطراری یک هزار و ۳۱۰ نفر در استان خوزستان، گفت: ۵۶ تیم عملیاتی متشکل از ۲۹۱ امدادگر و نجاتگر به هموطنان ساکن در استان خوزستان امداد رسانی کردند و برای اسکان اضطراری سیل زدگان ۶ اردوگاه اسکان اضطراری (اهواز ۳، آبادان۲، کارون یک اردوگاه جهت اسکان اضطراری) برپا شد و ۳۰ خانوار در یک دبستان در منطقه حصیر آباد اهواز اسکان داده شدند.

به گفته سلیمی، تیم های واکنش سریع برای کمک به سیل زدگان به شهرستان اهواز و کارون اعزام شدند، ۳۵۰ خودروی گرفتار در آبگرفتگی در سطح شهرستان های اهواز، خرمشهر و آبادان رهاسازی و ۲ فروند قایق برای امدادرسانی مناطق دچار آبگرفتگی شدید به منظور جابه جایی افراد آسیب دیده اعزام شد و امدادرسانی در اهواز، آبادان و خرمشهر ادامه دارد.

آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان هرمزگان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان هرمزگان، گفت: ۱۱ شهرستان بستک، بشاگرد، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، حاجی آباد، رودان، سیریک، قشم و میناب متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده است و به ۶ هزار و ۷۸ نفر از هموطنان هرمزگانی در ۵۳ شهر و روستا توسط نیروهای امدادی، امدادرسانی شده است و ۳۷۵ نفر هم اسکان اضطراری داده شدند.

وی به نجات و انتقال به مناطق امن راننده خودروی پژو ۴۰۵ در روستای خورگو اشاره کرد و گفت: متاسفانه یک نفر در بندرعباس بر اثر وقوع سیل جان باخت.

امدادرسانی در لامرد استان فارس ادامه دارد

سلیمی درباره ارائه خدمات امدادی در سیل و آبگرفتگی استان فارس، افزود: ۲۳ شهرستان ارسنجان، استهبان، اقلید، اوز، جهرم، خرامه، خنج، داراب، رستم، زرین دشت، سپیدان، شیراز، فراشبند، فسا، فیرزآباد، قیر و کارزین، کازرون، گراش، لارستان، لامرد، مرودشت، مهر و نی ریز متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده است و در یک هفته اخیر ۵۱۴ امدادگر و نجاتگر در قالب ۹۱ تیم به ۵ هزار و ۸ نفر از هموطنان سیل زده در ۹۵ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و ۲ جاده کوهستانی امدادرسانی کردند، ۱۲۴ نفر هم اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۱۲۵ واحد مسکونی از آب تخلیه شد و امدادرسانی در شهرستان لامرد همچنان ادامه دارد.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار حوادث

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *